Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan fåreslå en lovendring?

-=CH=-

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på hvor, hvordan man kan fåreslå en lovendring? har mange gode forslag til lovendringer som bedrer det for alle mennesker her til lands. men vet ikke hvor eller hvem jeg bør kontakte

hadde derfor vert kjekt med noen saklige forslag :)

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Regjeringer foreslår nye lover til stortinget, som har myndighet til å vedta nye lover.

Så du må få regjerinens oppmerksomhet på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Regjeringer foreslår nye lover til stortinget, som har myndighet til å vedta nye lover.

Så du må få regjerinens oppmerksomhet på en eller annen måte.

Det er en vei å gå, og kanskje den mest effektive dersom den sittende regjering er enig i forslaget. Men lovforslag kan også komme fra stortingsrepresentanter. På den måten kan også opposisjonen framsette lovforslag.

Jeg vil anbefale å kontakte en stortingrepresentant fra ditt fylke eller lokalavdelingen til et parti (eller deres ungdomsorganisasjon om det passer bedre) som du tror kan være interessert i lovforslaget, og la dem gi råd om den videre prosessen. Kanskje tar de den selv videre, kanskje blir du selv medlem og ender etterhvert opp på tinget eller i regjering og kan legge fram lovforslag for avstemning i stortinget selv om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...