-=CH=- Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg lurer rett og slett på hvor, hvordan man kan fåreslå en lovendring? har mange gode forslag til lovendringer som bedrer det for alle mennesker her til lands. men vet ikke hvor eller hvem jeg bør kontakte hadde derfor vert kjekt med noen saklige forslag på forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Regjeringer foreslår nye lover til stortinget, som har myndighet til å vedta nye lover. Så du må få regjerinens oppmerksomhet på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 http://no.wikipedia.org/wiki/Lovforslag Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Regjeringer foreslår nye lover til stortinget, som har myndighet til å vedta nye lover. Så du må få regjerinens oppmerksomhet på en eller annen måte. Det er en vei å gå, og kanskje den mest effektive dersom den sittende regjering er enig i forslaget. Men lovforslag kan også komme fra stortingsrepresentanter. På den måten kan også opposisjonen framsette lovforslag. Jeg vil anbefale å kontakte en stortingrepresentant fra ditt fylke eller lokalavdelingen til et parti (eller deres ungdomsorganisasjon om det passer bedre) som du tror kan være interessert i lovforslaget, og la dem gi råd om den videre prosessen. Kanskje tar de den selv videre, kanskje blir du selv medlem og ender etterhvert opp på tinget eller i regjering og kan legge fram lovforslag for avstemning i stortinget selv om noen år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå