Gå til innhold

Det er bevist vitenskapelig at Gud sa la det bli lys og det ble lys.

Anbefalte innlegg

Annet bevis på at vi har uviklet oss naturlig er nerven fra hjernen og ned til strupehodet for blant annet å kunne styre musklene vi trenger for å prate tar en omvei ned i brystkassa og går en runde rundt en av arteriene fra hjertet før den går hele veien tilbake igjen.

Det hjertet er fullt av renner munnen over med (Matteus 12:33-35)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer dere religiøse å tenke selv? Bare lurer. Hvorfor vil du ikke leve i en verden der du kan vite sannhet? Hvorfor må du tåkelegge deg selv med vissvass?

Edit. Etter å ha dobbelt-lest inlegget ditt tolker jeg det som at du mener denne nerven går ned til hjertet fordi du skal kommunisere ut til verden hva enn du "har på hjertet"

Her viser du mangel på grunnleggende forståelse ved hvordan kroppen fungerer.

Endret av Detectable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Annet bevis på at vi har uviklet oss naturlig er nerven fra hjernen og ned til strupehodet for blant annet å kunne styre musklene vi trenger for å prate tar en omvei ned i brystkassa og går en runde rundt en av arteriene fra hjertet før den går hele veien tilbake igjen.

Klarer dere religiøse å tenke selv? Bare lurer

Jesu Kristi ord er en helt naturlig del av alle kristne som har

latt Jesus Kristus bli en del av seg selv.

Hvorfor skulle ikke prate nerven gå veien om hjertet ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Redigerte inlegget mitt over. Les det igjen. Og du så åpenbart ikke videon, eller så skjønnte du den ikke.

Jo, Richard Dawkins & Co mente prate nerven bare burde gå rett ned fra hjernen til strupen, og ikke gå veien om hjertet.

Hvem har rett ateisten Richard Dawkins eller teisten Jesus Kristus ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

The 5 strangest things evolution left in your body

• Liker 1
Lenke til kommentar

Redigerte inlegget mitt over. Les det igjen. Og du så åpenbart ikke videon, eller så skjønnte du den ikke.

Jo, Richard Dawkins & Co mente prate nerven bare burde gå rett ned fra hjernen til strupen, og ikke gå veien om hjertet.

Richard Dawkins.

Du tror på noe som ble skrevet av en hvemsomhelst når som helst i fortiden, og tror på tryllekunster fordi det står beskrevet i gitte bok.

Du bør bli innlagt på sinnsykehus, du er seriøst gal.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det egentlig er ganske skremmende. Om jeg åpner eget bedehus til Gandalf hvor jeg forteller om profetier, ringer, et sted du havner etter døden der en diger Balrog kapper folk i biter og et småfolk i nord, tusser og troll. Så kommer samfunnet til å tvangsinlegge meg til psykiatrisk behandling. Men religiøse som lar hele livet styres av en liten bok, de er fredet?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nerven sitter ikke sammen med hjertet, den går i nærheten. Hvordan forklarer Jesus Kristus det?

Mener du Aorta buen (aortic arch) ikke er en del av hjertet ?

gr11-midi.jpg250px-Gray505.png

recurant laryngeal nerve = prate nerven

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nerven sitter ikke sammen med hjertet, den går i nærheten. Hvordan forklarer Jesus Kristus det?

Det er en Arterie, ikke en nerve. Spør igjen jeg. Så du filmen de ble linket til og eksempelet med fisken?

Endret av Detectable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

gr11-midi.jpg250px-Gray505.png

recurant laryngeal nerve = prate nerven

Det er en Arterie, ikke en nerve. Spør igjen jeg. Så du filmen de ble linket til og eksempelet med fisken?

Ja, det er hjertes hovedarterie. La du merke til prate nerven i ilustrasjonen over ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Skal du tolke det bokstavelig, så betyr det blod (evt. muskelceller osv.).

Skal du tolke det metaforisk, så betyr det at du prater om det du har på hjertet.

Skal du tolke det som at Jesus visste det vitenskapen senere fant ut, så må du gjøre litt hopp og sprett.

Endret av KarlRoger
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du så ikke filmen med andre ord. Det er to helt andre deler av vagus-nerven som styrer hjertefrekvens.

Hjertet er forresten en muskel som har til hensikt å pumpe oksygenet i blodet fra lungene og ut i kroppen. Nervene som styrer dette kontrollerer blodtrykk, hjertefrekvens og andre funksjoner til hjertet, men de har ingen forbindelse direkte til stemmebåndet. Hjertet kan hverken tenke eller føle da dette er begge kjemiske prosesser i hjernen.

Denne "prate-nerven" blir da kun å betrakte som en tråd spaghetti som henger ned til hjertet før den snor seg opp igjen. Den er på ingen steder langs veien knyttet direkte til hjertet og overfører dermed ingen impulser hverken fra eller til hjertemuskelen eller noen andre muskler i nærheten av hjertet.

Grunnleggende biologi er kanskje for vanskelig å lese seg opp på for dere religiøse.

Endret av Detectable
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal du tolke det bokstavelig, så betyr det blod (evt. muskelceller osv.).

Skal du tolke det metaforisk, så betyr det at du prater om det du har på hjertet.

Skal du tolke det som at Jesus visste det vitenskapen senere fant ut, så må du gjøre litt hopp og sprett.

Vel, det er i hvertfall et morsomt sammentreff :D

Lenke til kommentar

Du er full av drit. Beklager, kunne bare ikke dy meg. :tease:

• Liker 4
Lenke til kommentar

greit det..lol ser den fra din synsvinkel velogmerke.

bør vel legge til. Prøv ivertfall og vere seriøs.

Endret av citation
Lenke til kommentar

greit det..lol ser den fra din synsvinkel velogmerke.

bør vel legge til. Prøv ivertfall og vere seriøs.

Synes det var rimeligt sagt jeg. Gud eller noe annet sånt finnes ikke, og å bruke bibelen, en bok skrevet lenge etter at Gud visstnok skal ha daua, som bevis..

Blir nesten som at jeg skriver "Gud finnes ikke" på en lapp og bruker det som bevis..

Nei, jeg tar ikke dette emnet noe særlig alvorlig.

Lenke til kommentar

Tenk hvis disse menneskene som bruker all sin tid på dette kreasjonist svadaet heller hadde vært ingeniører. Med den oppfinnsomheten og viljestyrken hadde vi vært 20 år mer teknologisk avansert.

Nei nei og atter nei.Vi hadde ikkje oppfunnet cpuen eller bilen eller noe som helst hadde ikkje Gud jitt oss det.Hvorfor plutselig var det en mann som trodde og derfor ikkje gav opp etter 9999ente gangen med og finne opp lyspæren(wholfgangtråden)hadde han vert som de vantro som bare tror på de fakta som deretter kommer av oppfinnelsene til de som trodde før det kjedde.Så hadde vi hatt hest og kjerrre fremdeles.Og sånn har verden vert.hele vegen . Før brente de på bålet folk som trodde jorden var rund ecetra ecsetra...

Jesus kristus... gi meg styrke. Vi hadde ikke oppfunnet CPU'en uten Gud? Kikk litt på denne tegningen mens jeg kommer over latterkrampen littegranne... fniiiis

CA230_1Trever.png

Oppfinnere er smarte mennesker som våger å tenke nytt, og ikke bare godta verden som den er. Religiøse har større tendenser til å godta tingene som de er, og setter sin lit til skyene

Det må da ha vert meget oppegående mennesker for flere tusen eller flere hundre år siden også.Hvorfor er det bare de siste 100 årene det har tatt av. :)

De siste 100 årene har flere blitt ateister... Ateister = rasjonelle mennesker. Religion = Ikke rasjonelt. De beste landene å bo i har også en majoritet av ateister... Som f.eks hele Skandinavia. Jo sterkere religionen er, jo senere går utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...