Gå til innhold

Det er bevist vitenskapelig at Gud sa la det bli lys og det ble lys.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

What he said.

Vil også legge til at selv om noe som står i bibelen plutselig vil bli bevist korrekt, betyr det ikke at alt som står i bibelen er korrekt. Hvis man plutselig fant en steintavle med bud på som visstnok skulle vært Moses sin, betyr ikke det at Moses kunne skille vannet og Jesus sto opp fra de døde. Dette er hvor de fleste flame/trollwarene baserer seg på; Religiøse uten logisk sans.

Lenke til kommentar

En grunn til at "ingen" tar kristne seriøst lenger er sånt tull som hevder det ene og det andre uten noen form for empirisk tenkning. Ofte "hopper man" til konklusjoner og glemmer "hvorfor?" i filosofiske spørsmål.

Nei det får holde med at folk tolererer og aksepterer at andre tror noe annet enn seg selv.

Lenke til kommentar

Folk tror på det der?

Jeg skal bruke eksempelet hans. Hvis jeg står med en T-Ford foran meg. Jeg kan plukke den fra hverandre, helt ned til molekylnivå, og så lenge jeg vet hvor ting hørte til kan jeg kan sette den sammen igjen. Dermed bevise det er mulig å lage en T-Ford fra grunnen av.

Det jeg derimot ikke beviser ved å gjøre dette er at det faktisk var Henry Ford som laget denne bilen først. Det blir bare noe jeg gjetter og for alt jeg vet kan partikler ha tilfeldig kollidert med hverandre pga tyngdekraften på en slik måte at de dannet en T-Ford.

For jo, det er mye mulig partiklene er med i et stort lotteri hver gang de deiser sammen, og disse som dannet bilen vant jackpot, akkurat som et par mennesker vinner milliardpoten på verdensbasis hvert år.

Kan jeg spørre deg trådstarter, om du tror på dette her? Sånn ut av interesse.

Ja.

Jeg antar at folk forstår at de må høre hele materialet.

http://www.youtube.com/results?search_query=Samuel+J+Hunt+-+God+spoke+Creation+into+being.+Part+2+of+7.&aq=f

fra 1 tilogmed 7

+

http://www.youtube.com/user/EPISTEMESCIENTIA#p/u/17/cTrBUGwgOBE

:D

Lenke til kommentar

Har ikke planer om å se 7 meningsløse videoer på det kjempeintellektuelle mediet YouTube laget av en student som hevder å motbevise alle dagens moderne teorier om hvordan livet ble skapt. Argumenter er bedre enn idiotiske linker. Kan du gjøre det og, tror du? :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

"Evolution is stuffed with the presupposittion that God does not exist."

wat.

Evolusjonsteorien sier ingenting om noen gud. Den forklarer mangfoldet av liv på jorda. Dette er helt standard kreasjonist svada. Ikke noe nytt. Bibel sitater og evolution is the evil innstilling. Videon er stengt for kommentarer i god kreasjonist "vi vil ikke at folk skal motbevise oss i kommentarfeltet" stil.

De som ikke gidder å høre på 7 grumsete videoer kan lese tåkepratet her :

http://www.sciencepr...00&topicID=1039

Edit: Haha. Jeg innså nettop at alle postene på hjemmesiden has er av ham selv :)

Endret av -Zeitgeist-
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tenk hvis disse menneskene som bruker all sin tid på dette kreasjonist svadaet heller hadde vært ingeniører. Med den oppfinnsomheten og viljestyrken hadde vi vært 20 år mer teknologisk avansert.

Nei nei og atter nei.Vi hadde ikkje oppfunnet cpuen eller bilen eller noe som helst hadde ikkje Gud jitt oss det.Hvorfor plutselig var det en mann som trodde og derfor ikkje gav opp etter 9999ente gangen med og finne opp lyspæren(wholfgangtråden)hadde han vert som de vantro som bare tror på de fakta som deretter kommer av oppfinnelsene til de som trodde før det kjedde.Så hadde vi hatt hest og kjerrre fremdeles.Og sånn har verden vert.hele vegen . Før brente de på bålet folk som trodde jorden var rund ecetra ecsetra...

Lenke til kommentar

Nei nei og atter nei.Vi hadde ikkje oppfunnet cpuen eller bilen eller noe som helst hadde ikkje Gud jitt oss det.

Så kommer spørsmålet: Hvorfor ga ikke gud oss kunnskap og viten for lenge siden? Syntes dere kristne tvert i mot nesten skryter av hvor utrolig fint guden deres syntes det er å være dum, uvitende og ignorant jeg? Gud har ikke Gitt oss noen verdens ting han, dette er, som vanlig når det kommer fra religiøse som ikke aner hva bevis for sine påstander er, KUN påstander...

Hvorfor plutselig var det en mann som trodde og derfor ikkje gav opp etter 9999ente gangen med og finne opp lyspæren(wholfgangtråden)hadde han vert som de vantro som bare tror på de fakta som deretter kommer av oppfinnelsene til de som trodde før det kjedde.Så hadde vi hatt hest og kjerrre fremdeles.Og sånn har verden vert.hele vegen . Før brente de på bålet folk som trodde jorden var rund ecetra ecsetra...

Dette er så bullshit at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Hvorfor i all verden skal du plutselig hevde at tomas alva edison måtte være religiøs for å oppfinne lyspæren? Og hvor får du det fra at andre hadde gitt opp? Tvert i mot vil jeg påstå at ikke religiøse mennesker vil holde ut MYE lenger, nettopp fordi de ikke har noen tro på lettvinte "gud vil vise meg det!" løsninger som de religiøse støtter seg på hele tiden.

"Filler'n, det gikk ikke nå heller... Kanskje jeg skulle gå opp på loftet og be litt til gud, da gir han meg nok løsningen...".

OG på toppen av det glemmer du totalt at de aller fleste av verdens mest avanserte oppfinnesler og påfunn i dag ikke er gjort av kristne mennesker, da de aller fleste forskere og vitenskapsmenn er opplyste nok til å skjønne at påstander er påstander selv om du pakker det inn i en bibel og kaller det hellig.

Jeg sier som de andre her, at jeg gidder ikke å se filmene du linker til og jeg skal fortelle deg hvorfor. Hadde noen funnet beviser for en gud tror du da dette beviseet hadde blitt lagt ut på youtube av en kvisete ignorant og kristen tenåring? Eller hadde dette braket ned i nyhets bildet verden over med brask og bram? (Og ikke engang forsøk å påstå at media ikke ville sendt dette, da kanaler som FOX news gjør HVA SOM HELST for å støtte folks religiøse tro borti USA, de lyver til og med i sine forsøk på å legitimere hvor fantastisk bra og logiskt gudetro er, så for de hadde dette vært århundrets gavepakke, sendt rett fra selveste jesus!)

Og en ting jeg savner med disse kreasjonist propaganda løgnene er et bevis på at det virkelig er den KRISTNE guden... De er faktisk så utrolig arrogante og ignorante at de automatisk tror at de må være den kristne guden det er snakk om til tross for flere ti tusner av guder vi mennesker har trodd på oppover! Utrolig arrogant og fryktelig ignorant!

Så mitt spørsmål til deg Citation er: Hvorfor sprer du løgn? (Bevisst eller ubevist?) Hvorfor setter du deg ikke heller ned å leser ordentlig informasjon UTEN agenda? Er det fordi disse løgnene støtter guden din at du sprer dette tullet? Eller er det fordi du ØNSKER så utrolig mye at guden du tror på må være sann at du er villig til å gå på akkord med samvittigheten din (lyve, enten bevist eller ubevist) når du får forklart HVORFOR dette er kreasjonist tullet ikke kan stemme?

For det stemmer ikke, det har flere lysår med feil og mangler og det beste av alt, det hadde du også skjønnt om du hadde satt deg litt inn i hva ordentlig forskning og viten sier, men det er dessverre du, og andre ignorante kreasjonister, lite villig til å se på.

Når jeg først ble klar over at det var noe som het kreasjonister, eller intelligent design som de også kalte seg en stund, var jeg ÆRLIG nok til at jeg gikk inn på en hel haug nettsider og kikket og leste for å se om de faktisk hadde noe å komme med FØR jeg avfeide det som tull. Kan du si det samme? Har du vært inne på ordentlige nettsider, lest seriøse vitenskapelige tester og oppdagesler, eller har du KUN vært inne på kreasjonist propaganda og rotet? Jeg tror nemlig ikke at du har det, for du skal ikke lese så forferdelig mye ordentlig vitenskap før du skjønner at kreasjonist propagandaen er tull i beste fall, rett frem løgn i verste fall...

Så har du en annen ting som slår meg med forbauselse og det er hvor lite vekt religiøse som deg legger på faktiske bevis. Du tror fremdeles at gud må være sant og du tror det uten bevis. Av samme grunn tror du at dette kreasjonist tullet du har lenket til må være sannhet og det uten et eneste bevis, for det støtter din ide om at gud finnes, du gidder ikke engang å se nærmere på hva ordentlig vitenskap forteller deg fordi du er så sikker på at det ikke kan være sant at gud ikke trengs. Det må du gjerne fortsette å tro, bare ikke tro at andre er like lette å lure som deg.

Men kom gjerne med beviser og jeg skal være den første til å se på dem med et åpent, ærlig og oppriktig blikk. Jeg har nemlig ingen agenda å forsvare da jeg holder meg til det vi faktisk VET i dag og ikke bare tror eller synser noe om fordi det passer med det jeg tror på. Og jeg elsker å se på ny informasjon og sette det opp mot allerede etablerte "sannheter".. Det er på denne måten, ved BEVIS , og kun på denne måten, vi har noe håp om å få rede på sannheten. Vi finner ingen sannhet ved å tro blindt på noe ignorante menn skrev i en bok mens vi lyver til oss selv og andre om innhold og meninger i det som står der og fremtiden vil bevise at jeg har rett! :)

Endret av RWS
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folk tror på det der?

Jeg skal bruke eksempelet hans. Hvis jeg står med en T-Ford foran meg. Jeg kan plukke den fra hverandre, helt ned til molekylnivå, og så lenge jeg vet hvor ting hørte til kan jeg kan sette den sammen igjen. Dermed bevise det er mulig å lage en T-Ford fra grunnen av.

Det jeg derimot ikke beviser ved å gjøre dette er at det faktisk var Henry Ford som laget denne bilen først. Det blir bare noe jeg gjetter og for alt jeg vet kan partikler ha tilfeldig kollidert med hverandre pga tyngdekraften på en slik måte at de dannet en T-Ford.

Det du kommer med der får du ikke mange til å tro på, Detectable :roll:

Endret av IHS
Lenke til kommentar
...og for alt jeg vet kan partikler ha tilfeldig kollidert med hverandre pga tyngdekraften på en slik måte at de dannet en T-Ford.

Det du kommer med der får du ikke mange til å tro på, Detectable :roll:

Men du tror at gud spredte alle disse partiklene rundt og at han lagde 500 milliarder galakser? Det høres liksom mer troverdig ut hva? Du skyter deg i foten ved å sikte mellom øret du jo...

Du kan faktisk ikke tillegge andre dumme meninger når du selv tror på likelydende, eller dummere, meninger selv! Helt utrolig at du ikke ser hvor dum den kommentaren var....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk hvis disse menneskene som bruker all sin tid på dette kreasjonist svadaet heller hadde vært ingeniører. Med den oppfinnsomheten og viljestyrken hadde vi vært 20 år mer teknologisk avansert.

Nei nei og atter nei.Vi hadde ikkje oppfunnet cpuen eller bilen eller noe som helst hadde ikkje Gud jitt oss det.Hvorfor plutselig var det en mann som trodde og derfor ikkje gav opp etter 9999ente gangen med og finne opp lyspæren(wholfgangtråden)hadde han vert som de vantro som bare tror på de fakta som deretter kommer av oppfinnelsene til de som trodde før det kjedde.Så hadde vi hatt hest og kjerrre fremdeles.Og sånn har verden vert.hele vegen . Før brente de på bålet folk som trodde jorden var rund ecetra ecsetra...

Jesus kristus... gi meg styrke. Vi hadde ikke oppfunnet CPU'en uten Gud? Kikk litt på denne tegningen mens jeg kommer over latterkrampen littegranne... fniiiis

CA230_1Trever.png

Oppfinnere er smarte mennesker som våger å tenke nytt, og ikke bare godta verden som den er. Religiøse har større tendenser til å godta tingene som de er, og setter sin lit til skyene

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus kristus... gi meg styrke. Vi hadde ikke oppfunnet CPU'en uten Gud? Kikk litt på denne tegningen mens jeg kommer over latterkrampen littegranne... fniiiis

CA230_1Trever.png

Oppfinnere er smarte mennesker som våger å tenke nytt, og ikke bare godta verden som den er. Religiøse har større tendenser til å godta tingene som de er, og setter sin lit til skyene

Det må da ha vert meget oppegående mennesker for flere tusen eller flere hundre år siden også.Hvorfor er det bare de siste 100 årene det har tatt av. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...