Larsen.J Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Hei, Jeg har vært på jakt etter en SSD som koster 1100-1400kr og helst har en stabil og samtidig høy hastighet? Jeg har sett litt på Crucial sin C300, men da må jeg opp i 128GB for å få en OK skrive-hastighet. Og dessverre så har jeg ikke lest mye om TRIM i det siste og jeg vet ikke hvilke SSD'er som støtter dette i raid. Kanskje dere også er ett forslag om kabinett? Jeg vet det ikke hører hjemme her, men det er bedre enn å lage en ny tråd. Kabinettet jeg bruker nå er en Antec 300 med bedre vifter. Jeg håpet på å finne en som hadde like gode kjøle-egenskaper og samtidig klarte å isolere lyden bedre enn Antec-300, men å finne ett slikt kabinett for 1000-1300kr så blir det litt vanskelig. Derfor tenkte jeg at kanskje noen her på HW kanskje hadde noen gode erfaringer som de kunne dele med meg. Endret 7. september 2010 av Larsen.J Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Ikkje bry deg så veldig om den skrivehastigheten. 2 stk 64gb C300 i raid-0 gjør nok jobben lett skal du se! Det er overraskende lite skriving som gjøres faktisk. Og det som skrives er ofte lite om gangen. Ingen TRIM for raid enda, men c300 degraderer seg svært lite Tester 8 128gb c300 nå, og skal teste 4 stk 64gb til helgen hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
Larsen.J Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Hmm, Jeg syns jeg leste at noen av Intel sine hadde fått støtte for Trim i raid? Men, du har nok rett med at jeg ikke trenger så høy skrive ytelse.. siden jeg skal ha 2 kanskje 3 stykk som betyr at skrive hastigheten kommer opp i 140-200. (Hvis man ser på det optimistisk.) Har bare sata2 da.. Så man får se hvilke resultater jeg får. Skal oppgradere hele maskinen når "Northern Islands" er utgitt.. som kanskje ikke kommer før om ett år. Så jeg må kanskje tenke meg litt om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå