131271 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei. Har nå gang på gang forsøkt å instealere et trådløst nett i garasjeleiligheteb, siden den trådløse routeren i hovedhuset er for langt unna. Men problemet er det at routeren ikke får kontakt med nettet fra huset. Sendte mail til komplett hvor det stod: Har du sjekket med leverandøren at din internett linje på om router er satt opp korrekt opp mot modem/router som de leverer med internett linjen? Noe som jeg ikke forsto bæret av. Er veldig rart at det ikke fungerer med denne routeren når det har fungert med en annen router. Har forsøkt med to forskjellige routere som er relativt nye av merket Dlink DIR 635 og 655. Takker for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Forklar det en gang til. Hvor har du hva og hva vil du hvor. Er det linje inn til huset hvor det står en router? Hva går til garage? Kabel/AP? En trådløs router til? Bridge? Lenke til kommentar
131271 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Forklar det en gang til. Hvor har du hva og hva vil du hvor. Er det linje inn til huset hvor det står en router? Hva går til garage? Kabel/AP? En trådløs router til? Bridge? Er ikke så sinnsykt dreven når det gjelder det med nettverk. Men det går hvertfall en kabel fra huset som huseier mener er koblet til i en trådløs router. Er trådløst nett i huset, men jeg ønsker dette også i garasjen. Godt nok forklart? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Koble en PC til kabelen fra huset og sjekk ipadressen du får. Startmeny (windows) Kjør... CMD <enter> ipconfig <enter> Normalt vil du få 192.168.x.xxx eller 10.0.0.xxx. Endret 8. september 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
131271 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Fikk svar fra en kompis. Han sa at "WAN må være satt opp til å ta imot IP (DHCP)" Men åssen gjør jeg det? Er ikke helt stø i engelsk. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Fikk svar fra en kompis. Han sa at "WAN må være satt opp til å ta imot IP (DHCP)" Men åssen gjør jeg det? Er ikke helt stø i engelsk. Du må logge deg på ruteren, der kan du sette at WAN skal bruke dynamisk IP. Lenke til kommentar
screenhunter Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 det går hvertfall en kabel fra huset som huseier mener er koblet til i en trådløs router. Det virker som det er litt usikkerhet om det faktisk finnes en annen trådløs router nærmere deg. Er den på? Ser du den i søk etter trådløse nettverk, men klarer ikke å logge på? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Modem-Router (trådløs i hus) -kabel til deg fra routerswitch. Da har du flere muligheter som ikke innebærer ny router. 1)Monter et "access point" hvor du stapper i ledningen. Da får du trådløs nett hos deg. 2)Monter en switch så får du flere utganger til pcer + evt et "access point" for trådløs også. Her er et bilde som forklarer. Jeg har en router som jeg strekker en ledning til switchen. Da får jeg 24 porter med internett isteden for 1. I switchen kan man da sette en AP til noen hundrelapper så jeg får trådløst nett siden routeren ikke har det. (Nå har jeg AP rett i router her pga router har innebygget switch) Du kan gjøre det samme bare at det er lenger strekk mellom boksene. Endret 8. september 2010 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå