Gå til innhold

Sol og varme i november, vurderer Dubai. Noen tips?

Sessan

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og kjæresten planlegger en ukes ferie i varmere strøk i november. Vi har ikke råd til verken Thailand eller Karibien, og Dubai har kommet opp som et alternativ. Fly tur/retur for kr 3000, og ikke så aller verst pris på hotellene heller.

Så dukker det opp endel spørsmål:

- Noen som har vært der og som kan anbefale/ikke anbefale Dubai?

- Er det steder det lønner seg mer/mindre å bo? Stranda versus byen?

- Kanskje det viktigste: Jeg har lest endel om at det finnes mange strenge regler å forholde seg til. Ikke lov til å gå "lettkledd" for jenter(må dekke skuldre og knær hele tiden), ikke lov til å kysse offentlig, og ikke lov til å holde hverandre i hånda med mindre man er gift. Stemmer dette??? Dersom det er 30 varmegrader er jeg lite keen på å gå i heldekkende burka hele uka.(Misforstå meg rett...) :ph34r: Jeg vil gå i shorts og singlett når det er varmt, men forstår at dette kanskje ikke er stedet å gjøre det på.

Men, om vi ikke engang kan holde hverandre i hånda på en hel uke, da syns jeg det blir litt pes. :blush:

Er dette bare rykter, eller håndheves det faktisk? Har lest om turister som har fått fengselsstraff for å kysse på restaurant...

Setter stor pris på tilbakemeldinger fra de som har vært der. Evt. tips om andre steder man kan reise i november hvor det er varmt og godt. Egypt har vært oppe til diskusjon, men etter alt jeg har lest om det stedet, kan jeg ikke si det frister nevneverdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere sjekket AirBaltic som har Dubai fra 1750,- og AirBerlin som ligger på fra ca. 2200,-?

Stranda i Dubai er veldig dyr å bo rett på.

Du skal ikke være full offentlig der eller fortelle politiet at du er der med ei dame du ikke er gift med. Offentlig klining skal man holde seg unna selv om man er gift.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=586339

Ellers er Jordan en stor opplevelse som da jeg reiste dit for 2 år siden. Var langt mindre slitsomt enn Egypt.

Lenke til kommentar

Hei

Kona og jeg har vært i Dubai et par ganger og du kan se mitt reisebrev fra ifjor på¨min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm og det kan kanskje gi deg et inntrykk av hva du kan forvente deg. Når det gjelder vær kan du se værstatistikk på http://www.weatherbase.com .

Jeg synes det finnes mer spennende plasser enn Dubai men det er helt klart det er en del å se i Dubai med skyskrapere, ørken safarier, innendørs skianlegg etc. Ja, de har en del lover som bør respekteres og dersom du leter litt i nyheter så er det nok av eksempler på folk som har blitt arrestert for ting som en kanskje ikke hatt blitt arrestert for i "syden" for å si det slik :-) Lykke til med planleggingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...