Gå til innhold

Informasjonsteknologi 2 som privatist

henrik_s

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å ta IT 2 som privatist men sliter med å finne/velge lærebøker. Til dere som har tatt faget, hvilke brukte dere?

Bokkilden har disse tre: 1, 2, 3.

En ting til: Læreplanen nevner ingen programmeringsspråk -- betyr dette at en kan velge fritt?

Takk for hjelp : ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har planer om å ta IT 2 som privatist men sliter med å finne/velge lærebøker. Til dere som har tatt faget, hvilke brukte dere?

Bokkilden har disse tre: 1, 2, 3.

En ting til: Læreplanen nevner ingen programmeringsspråk -- betyr dette at en kan velge fritt?

Takk for hjelp : ]

Hei, vi brukte bok 1 og 2 (nr. 1 for all teori, veldig nyttig med tanke på dokumentasjonsbiten og nr. 2 for programmering i Flash :D).

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg utdelt bok 1 og 3. Er straks ferdig men 1 og skal begynne på 3.

Bestilte eksamen i Skien 22. november og er relativt usikker på hvordan prøven kommer til å være. Lurer veldig på hvordan oppgavene er. Håper for all del vi ikke skal gå rundt å kunne for eksempel hvor mange bits en .png-fil inneholder.

Så, hvis det er noen her som har gått opp i IT som privatist før her som aner hvordan oppgavene kommer til å se ut? Har ikke fått noe informasjon her på skolen, kun to bøker jeg skal gå igjennom.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da bumper jeg denne gamle tråden i håp om at det er andre som er i samme klemma som meg.

Flere her på forumet som skal opp i eksamen både i muntlig og skriftlig om noen få uker? Føler fortsatt at jeg ikke har særlig kontroll på programmeringa. Er ikke spesielt lett å suge opp all informasjonen når du ikke har noen du kan spørre. Flash var piece of cake, forresten. Regner med at det går ganske bra.

Hvordan går det med dere andre? Hvor langt har dere kommet? Får dere til programmeringa?

Edit: legger til noen eksamener fra 2009 og 2008.

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/V10/REA3015_Informasjonsteknologi_2_E_V10.pdf

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/H09/REA3015_Informasjonsteknologi_2_Eks_H09.pdf

http://www.udir.no/upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/V09/REA3015_Informasjonsteknologi_2_V09_eks.pdf

Endret av Crippled
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noen ideer om eksamen og mulige oppgaver, utifra forberedelsesdelen?

Muligheter:

- En app der man skal kunne velge hotell og få opp værdata, kanskje enten for dagen eller 3-dagersvarsel?

- Avstandskalkulator mellom hotellene?

- Animert løypekart? Vise avstand on hover eller noe sånt?

- Bookingside for hotellene? Velg hotell, antall personer og netter, forskjellige priser på hotellene og få opp en kvittering?

Lenke til kommentar

Supert. Takk!

Skal begynne å se på det etter at jeg har fikset middag.

Edit:

Legger til noen tidligere eksamener + løsningsforslag jeg fant i en tidligere tråd om IT 2. Ikke jeg som har gjort de, men kan være greit å ha som referanse.

Eksamener.zip

Endret av Crippled
Lenke til kommentar

Beklager hyppig dobbelposting, men lagde en simpel avstandskalkulator (kan man kalle det en kalkulator?).

namespace Avstandskalkulator
{
   public partial class _Default : System.Web.UI.Page
   {
       protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
       {
           string fra = ddlFra.SelectedValue;
           string til = ddlTil.SelectedValue;
       }

protected void btnKalkuler_Click(object sender, EventArgs e)
       {
           double fra = Convert.ToInt32(ddlFra.SelectedValue);
           double til = Convert.ToInt32(ddlTil.SelectedValue);
           double avstand = (fra - til);

if(avstand<0)
           {
               avstand = (til - fra);
               labResultat.Text = "Avstanden mellom " + ddlFra.SelectedItem + " og " + ddlTil.SelectedItem + " er: " + Convert.ToString(avstand) + "m (" + Convert.ToString(ddlTil.SelectedValue) + "-" + Convert.ToString(ddlFra.SelectedValue) + ").";
           }
           else
           {
           labResultat.Text = "Avstanden mellom " + ddlFra.SelectedItem + " og " + ddlTil.SelectedItem + " er: " + Convert.ToString(avstand) + "m (" + Convert.ToString(ddlFra.SelectedValue) + "-" + Convert.ToString(ddlTil.SelectedValue) + ").";
           }
           }

protected void ddlFra_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
       {

}
   }
}

Si gjerne fra hvis det er noe jeg kan forbedre eller om at jeg er helt på jordet nå.

Muligheter:

- En app der man skal kunne velge hotell og få opp værdata, kanskje enten for dagen eller 3-dagersvarsel?

- Avstandskalkulator mellom hotellene?

- Animert løypekart? Vise avstand on hover eller noe sånt?

- Bookingside for hotellene? Velg hotell, antall personer og netter, forskjellige priser på hotellene og få opp en kvittering?

Alt dette virker veldig relevant, skal se om jeg får til å lage noe lignende i morgen. Noen andre som har begynt å lage småprogrammer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...