Mocten Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Kjøpte ny pc fra Komplett i deler for noen dager siden.... Leste Hovedkort-manualen og alt var klart for bruk...Men, når jeg skulle starten fungerte , Cdrom,skjermkort, osv. men det ble altså et rødt lys på hovedkortet som indikerer feil........ Jeg fikk "Ingen singnal" på skjermen og det kom heller ikke noen "Beeep" fra oppstarten.......I need some help:::. Delene jeg bruker er: Hovedkort: ASUS M4A89GTD Pro Skjermkort: XFX raedon 5770 CPU : AMD Phenom II X6 1055T 850 W PSU...... Noen som har det samme problemet?... uansett blir ganske happy for svar altså... Lenke til kommentar
Tirrin Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Ring inn til komplett.no de har gjerne god peiling på hvor du kan starte å feilsøke. Det å sette skjermkortet i øverste spor på hk gjorde susen for meg første gang jeg bygde maskin Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 okay , skal prøve det.... Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hvor på hovedkortet er dette røde lyset? Ved minnet? Ved prosessoren? eller ved grafikkortet? Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ja, hvilket lys er det, skal være fire led på kortet... Ellers får du ta alt fra hverandre og gjøre det på nytt, antar det er en ledning en plass som er feil. Har du koblet til 8 pins cpu støm og ikke bare 4 pins? 24 pins og ikke bare 20 pins atx power? osv... Ellers greit å begynne med kun en minnebrikke, cpu og psu koblet til hk, sjekk om det funker da. Lykke til. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Var pcen ferdigmontert fra komplett eller er det du som har gjort jobben? Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Jepp ,det er jeg som har bygd pcen..... Det røde lyset er til høyre for RAM-Brikkene......... Det fulgte med 3 ledninger fra strømF. men jeg bruker bare 2 , ellers er alle kabla kobla i fra hver komponent. Har kobla i 2x 4 pins fra strøm...Kan sikkert laste opp et bilde når jeg kommer hjem... idag... fra pcen, håper på god respons Endret 8. september 2010 av Mocten Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Her er altså innmaten.... 20100908164023.mpg Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Kan være at rammen står i feil slots, noen kan være lite fisefine på å stå i bestemte spor. Prøv 1 og 1 ram brikke i de forskjellige sporene. Lenke til kommentar
Frille Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Dobbeltsjekk alt av strømtilkoblinger på hk. Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Fiksa litt på på strømF. Nå ble det røde lyset borte...... :dribble: :dribble: Men fortsatt ingen signal til skjermen:/ Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Fiksa litt på på strømF. Nå ble det røde lyset borte...... :dribble: :dribble: Men fortsatt ingen signal til skjermen:/ Har du innebygget skjermkort på HK? Hvis du har det kan du prøve å gå inn i bios og se om den står på rett instilling der. Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Fiksa litt på på strømF. Nå ble det røde lyset borte...... :dribble: :dribble: Men fortsatt ingen signal til skjermen:/ Har du innebygget skjermkort på HK? Hvis du har det kan du prøve å gå inn i bios og se om den står på rett instilling der. uten å ha bilde på skjermen... hehe ville prøvd å ta ut ati kortet og prøve med onboard om det finnes, ellers koble fra cd-rom, prøve med én ram-brikke. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Fiksa litt på på strømF. Nå ble det røde lyset borte...... :dribble: :dribble: Men fortsatt ingen signal til skjermen:/ Har du innebygget skjermkort på HK? Hvis du har det kan du prøve å gå inn i bios og se om den står på rett instilling der. uten å ha bilde på skjermen... hehe ville prøvd å ta ut ati kortet og prøve med onboard om det finnes, ellers koble fra cd-rom, prøve med én ram-brikke. Det var jo det jeg sa.. Funket det? Lenke til kommentar
Mocten Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Jepp, nå funka det..... Toppers!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå