Gjest Jeg kjenner ikke nok folk Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Har tenkt en stund på å skrive dette her og om jeg skulle det eller ikke siden jeg hele tiden ser tråder her med folk som har det sånn mye verre enn meg. Dette problemet er også egentlig bare er min egen feil på mange måter. Tingen er vel at jeg rett og slett har for få venner. Jeg har studert i utlandet ett år og hadde det helt vilt der, fikk oppleve masse ungdomsting som jeg ikke hadde gjort tidligere. Jeg fikk også mye selvtelitt til slutt og følte meg virkelig klar for å dra ut mer og "leve" i mye større grad en før. Men så kom jeg tilbake hjem da til de gamle vennene mine og sånt. Og merket bare i sommerferien hvor mye død tid det blir. Jeg hadde en liten flørt med ei jente, men det gikk til helvete og etter mye flytting og at folk skal studere andre steder OL. så sitter jeg bare igjen med sånn ca 2 ordentlig kamerater her. Jeg har flere venner som jeg går med på skolen og sånt, men det er liksom nesten bare 2 stykker jeg går med på fritiden. Jeg har liksom noen kompiser som jeg går med i blant, sånn bare oss to da gjerne. Men de spør meg liksom aldri om jeg vil være med på fest mest siden de har helt annen vennegjeng enn meg og at man ofte ikke bare kan ta med random folk på fest eller arrangementer uten inv her. De to vennene mine er også litt kjipe sånn han ene er bare med dama si nesten hele tiden og han andre gamer så mye. De er ikke sånn skikkelig "stygge" nørder, men jeg føler jeg er litt "Out of their league" vis dere skjønner? Altså jeg hadde aldri ditcha de elns og støtter de alltid siden de er bestevennene mine. Men det er liksom alltid jeg som må ordne ting og sånt og de er alltid så late med å finne ut av ting osv. Som f.eks når vi skulle på festival i sommer så måtte jeg fikse alt med billettene, telt og alt det. De har også litt "alternativ"/slasket stil til tider så jeg føler noen ganger at det trekker litt på selvtilliten når vi går gjennom byen, men igjen dette er små pirk jeg er glad i dem det er bare at de kan være litt lite...Kompis til tider. Hovedtingen er da at jeg hele tiden ser folk skal ut med sin lille vennegjeng, enten det er den lille nerde vennegjengen som skal på lan eller de kule som skal ut på ball, eller noen som skal ut å råne. Mens jeg sitter her liksom og ikke gjør noe. Det er litt vansklig å forklare for jeg føler liksom ikke at jeg bare kan "Gå ut" på en fredags kveld og så snakke med folk. Jeg har liksom ikke noe venner og sånt til at jeg blir invitert på noe og føler jeg blir litt glemt/gjemt vekk. Samtidig så vet jeg at folk jeg møter på skolen og sånt som jeg sa tidligere ikke har noe imot meg og jeg er normal liksom det er bare at alle har liksom sin egen vennegjeng og sånt som de drar ut sammen med. Jeg skal også være russ i år og gruer meg faktisk til det. Jeg har ikke fått bestilt billetter til noen av de store arrangementene siden jeg ikke kjenner nok å dra dit med. Jeg føler det blir rart å bare komme på en russefest helt alene og bare "hey eh...sup?" Jeg ser jo at noen har startet russefestene allerede mens jeg ennå sitter her. Så hva skal jeg gjøre egentlig? Jeg har prøvd i veldig stor grad å være hygglig med de fleste i klassen min nå og bare snakke med alle sammen, men det går litt tregt på en måte. På en annen side så kan man ikke bare spør noen man har kjent i sånn en uke, kan jeg være med deg i helga? Jeg har så lyst å gå ut mer, men føler meg fanget. Vis jeg f.eks går på byen med en kompis hender det at jeg treffer en vennegjeng på sånn 6stykker hvor jeg sånn halvveis kjenner 4-5 av de og da blir det liksom sånn "Heyyy hva skjer ohjjahaa, vrikelig?" også går de videre mens jeg og kompisen min sitter å sipper på hver våres øl, så det blir litt flaut liksom. Folk forventer ikke å se meg ute føler jeg. Tips råd? Hadde satt pris på noen litt ordtenlig annet enn tough love som "bare gå ut!!!" Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Fiks så du får lappen på 18 års dagen og kjøp deg en 240 Endret 7. september 2010 av TheWankership Lenke til kommentar
Deadmau5 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ingen ting som er farlig med å dra på arrangement/ut på byen alene. Har selv gjort det flere ganger da jeg rett og slett ikke orka å dra med de andre vennene mine. Etter 10 min så var jeg allerede inn i en stor vennesirkel og ble invitert med på det sykeste naschpielet noensinne! 1 Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 1. Reis deg opp fra stolen du sitter på nå 2. Gå ut 3. ??????? 4. Profit? Lenke til kommentar
Gjest gutt17 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 jeg føler meg ikke som en sånn typisk gutt som bare kan gå ut alene, jeg ser liksom relativt ung ut for alderen min så føler liksom at det ikke kommer til å gå så bra vis jeg drar ut alene. Jeg er likevel ganske selvstendig på mange måter, kan lett f.eks bare gå ned i kantina alene og kjøpe meg noe og så sitte der å tenke litt. Jeg skal ikke ha lappen før senere, har ikke råd nå desverre. Jeg går jo ut i blant, men jeg ender alltid opp med de samme kompisene og gjøre de sammen tingene jeg føler jeg ikke får utvidet sosial kretsen min noe.. Jeg spurte om noen kunne være så snill og gi meg ordtenlig tips i stede for "Ikke vær så pingla A bare stikk ut!" Jeg jobber jo med saken. Har f.eks snakket med så og si alle i den nye klassen min, nerder, kule folk, jenter, outsidere osv. Men dere må skjønne at det er en liten prosess og få ting igang. Sikkert lett for dere som bare labber ut med skjegg og sixpack mens det ligger 5 meldinger fra deilige damer i sms innboksen din. Jeg er ikke helt der, jeg har jobbet lenge bare med å få stilen og utsenet mitt i orden, men det er ikke så lett som bare "gå ut". Takk for tilbakemeldinger da Lenke til kommentar
dkny Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Du er jo bare 17... skjønner at du vil være sosial og sånn men du er veeeeldig mange år som du fortsatt er ung og har mer enn nok tid til å gå på byen. Ikke stress. Slapp av og kos deg. Forresten kan dere jo prøve å merge med en annen gjeng. Inviter på etellerannet og sosialiser med dem. Bare ikke glem dine mindre sosiale kompiser også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå