Rottenspacehead Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei. Vurderer å oppgradere Pcen i begynnelsen av oktober. Skjermkort, hovedkort, minnebrikker, prosessor.. Har fra før cpu Q9550, 4870x2 gpu, et p45 kort og minnebrikkene er vel 1066mhz 2x2gb. Vil det være et løft å oppgradere til et i7 system ? Det som er viktig for meg : * HDMI * Må være deler som er overklokkingsvennelig (kjekt om det er deler som passer fint for en rookie innenfor overklokking) * Skal IKKE kjøre sli/crossfire.. Tenkte å presse alt inn i dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816 PRIS: Usikker, men mest mulig for pengene! vil ikke kjøpe overprisa skjermkort som gir deg bittelitt ekstra osv.. dere skjønner tegninga. Heller mid/high ranged til god penge, istedenfor high ranged + til en syk penge. Takker og bukker for all hjelp som gis Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Core i7 vil nok være et løft ja, men vil også koste litt ekstra. Du kan også vurdere Core i5, som også vil gi deg litt mer ytelse og som vil spare deg for noen kroner. HDMI mulighet får du på alle nyere Skjermkort nå til dags. Mulighet for PC skal vi nok finne. SLi og særligt Crossfire mulighet får du høyst sansynlig med uansett, det er dog ingen som sier du på død og liv trenger å benytte deg av denne muligheten. Hovedkort Socket 1156 Hovedkort Socket 1366 Ram - Core i5 - Socket 1156 Ram - Core i7 - Socket 1366 Skjermkort HD 5850 Skjermkort HD 5870 Lenke til kommentar
Veaplan Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) PRIS: Usikker, men mest mulig for pengene! vil ikke kjøpe overprisa skjermkort som gir deg bittelitt ekstra osv.. dere skjønner tegninga. Heller mid/high ranged til god penge, istedenfor high ranged + til en syk penge. Takker og bukker for all hjelp som gis Hei! Både i5 og i7 har vist seg å være ganske overklokkingsvennlige. Denne artikkelen er fin om du ikke har testet overklokking på i3, i5 eller i7 før. Bare husk å sette av en hundrelapp eller ti til å oppgradere kjøleløsningen til cpu og i kabinettet ditt om du har tenkt å pushe overklokkingen litt ekstra. Greit også å velge en PSU som ikke produserer så mye varme. Nå tror vel folk snart at jeg jobber for nvidia sånn som jeg pusher GTX460, men om du er ute etter mest mulig for pengene er det lite som slår dem. Et GTX460 med 1gb minne ligger stort sett på mellom 1700 og 2000 kroner. Finfin test av ni forskjellige varianter her. Jeg satte selv sammen min "drømmeoppgradering" denne uken, og endte på en i7-løsning til i overkant av 10k. Om du er 100% sikker på at du ALDRI vil kjøre SLI sparer du en del penger på hovedkort, GPU og PSU i forhold til den løsningen, men er det ikke greit å ha muligheten til å friske opp maskinen om et år eller to uten å måtte bytte masse komponenter? Forhåpentligvis finner du noe nyttig der. Lykke til! Endret 8. september 2010 av Veanova Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå