Gå til innhold

Kva slags ADSL er best?


Hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før hadde jeg Chello (kabel, ikke ADSL), det var BÅS!!! Verste jeg har vært borti, dårlig oppetid, flere kvelder i uka uten internett før neste dag. betalte for 384 kb/s, fikk omtrent 250 kb/s i følge flere tester. Vet ikke hvordan det er med det nye systemet til Chello, men jeg ville satset på NGT, d har jeg nå. Er veldig bra. betaler for 704 kb/s, men får 738 kb/s :p Ditt valg...

Lenke til kommentar

jeg har telenor adsl :evil: dårligste drit jeg har vært borti..

 

og jeg detter av VELDIG ofte,men tror litt av grunnen kan være at den er koblet feil.. :roll: for hver gang telefonen ringer og vi tar den,så detter jeg av nettet :o (analog linje) men dette skal jo ikke skje egentlig vel?

 

så hva kan være feil? jeg skal pusse opp rommet mitt og der skal jeg ha adsl,så vi skal rive ned den gamle og legge opp ny..så jeg må ta fram mine elektriker kunster å slenge opp en kabel..

 

åssen kabel skal jeg bruke? en telemontør jeg snakka med nevnte en standard 10100mbit kabel og koble i 2 av parene eller no sånt..i stedet for standard telefon ledning..

 

noen synspunkter? og hvordan skal jeg evt. koble for at jeg ikke skal dette av nettet når telefonen i huset ringer(hoved inntaket er i gangen nede) mitt rom er i 2.etage.. jeg har adsl'n og alt utstyr å rommet mitt..burde adsl'n og splitteren vært koblet i hoved inntaket i stedet maybe?

 

 

håper på svar

Lenke til kommentar

Har hatt Telnor ADSL i litt over et år704/128 . Null problemer, lå på 768 på It-Avisen sin test. Stiv pris og en etter hvert tragisk Kundservice. Si : Internett. Si : ADSL osv. Har nå NGT Charlie, hat det siden April også med null problem. Har ikke hatt behov for å ringe kundeservice enda.

Aldri behov for å restarte modem eller trekke ut kontakt, for det fuker hele tiden.

Lenke til kommentar

NEXTGENTEEEEEEEEL!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har hatt Delta i 1 år, har aldri tenkt å ringe kundeservice (Bortsett fra den gangen jeg nullstilte modemet da jeg skulle åpne porter =) Kundeservice gikk fort og hjelpen var overlegen!

NGT scorer 20 på en skala fra 1 - 10

 

Edit: Ipen skiftes ganske ofte.. på det verste skiftet den tre ganger på en dag :-? Men som regel et par ganger i uka... ~_*

Lenke til kommentar
og jeg detter av VELDIG ofte,men tror litt av grunnen kan være at den er koblet feil.. :roll: for hver gang telefonen ringer og vi tar den,så detter jeg av nettet :o (analog linje) men dette skal jo ikke skje egentlig vel?

 

Det samme skjedde her hos meg og da bare slo jeg av ISDN boksen, samt ADSL modemet og lot det stå litt.

Nå funker det som det skal igjen :woot:

 

 

Har aldri hatt problemer med nedetid hos Telenor, men hadde jeg bestilt ADSL idag hadde jeg nok mest sannsynlig gått for NGT.

1024/512 fra NGT koster maks 598,- i mnd (548,- for 2 år) og hos Telenor koster 1024/256 749,- i mnd. Dessuten hvis du bestiller fra NGT nå og velder Charlie linja vil du få 2048/640 (Delta) i 3 mnd.

Lenke til kommentar

Bluecom har jeg også, funker helt fint.

De bruker samme linjer som telenor så de har grei oppetid og ok ytelse på linjene. ( litt dyre, muligens )

 

Hørt bra om Tele2 faktisk, billig er de også.

 

Chello og UPC, er vel de to jeg ikke ville valgt, de fleste jeg kjenner som har dette, har som regel VELDIG, mye lagg i spilling Online. Utenom det så fungerer linjene greit, men man burde ikke ha høy ping hvis de hadde hatt gode linjer/sentraler. ( begge er kabel også da ;), ikke xDSL )

 

NGT har jeg heller ikke hørt et vondt ord om enda, så de burde du også vurdere :)

 

-P-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...