morgan_kane Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Hei, jeg bor på en hybel der jeg har gratis kabel tv. Men jeg vil ha bedre kvalitet. Så sa en kompis at jeg bare trengte en sånn dekoder og så betale bare kortavgifta for å få de samme kanalene pluss noen ekstra. Altså trenger jeg ikke noe abbonomang. Noen som kan forklare dette nærmere? Måtte ha en sånn boks beregnet på kabel tv. Vil altså ha hd kvalitet. Endret 7. september 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei, jeg bor på en hybel der jeg har gratis kabel tv. Men jeg vil ha bedre kvalitet. Så sa en kompis at jeg bare trengte en sånn dekoder og så betale bare kortavgifta for å få de samme kanalene pluss noen ekstra. Altså trenger jeg ikke noe abbonomang. Noen som kan forklare dette nærmere? Måtte ha en sånn boks beregnet på kabel tv. Hvilken kabel-tvleverandør har du/dere? Hvis du har Canal Digital behøver du en digital boks (med eller uten harddisk). Da får du den digitale grunnpakken, dvs en del flere kanaler. Uten digitalboks har du bare de kanalene som sender analogt, dvs 9-10 kanaler. Med boksen får du over 20 kanaler, deriblant en del HD-kanaler. Ulempen er jo at en slik boks ikke akkurat er billig, koster vel 2000 kr for den uten harddisk og en tusenlapp mer for den med. Og kvaliteten på disse boksene er mildt sagt varierende... Dessuten har de kortavgift på 299 kroner i året. Men dette gjelder som sagt Canal Digital. Lenke til kommentar
Rosoero Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Det er riktig som Awesnes sier. HD-dekoder koster 1990 og HD-PVR dekoderen koster 2990,- Bestiller du med internett MIDI 5mbit (347,- pr mnd) og 12 måneders binding, så får du HD-PVR dekoderen til 695,- Du vil da få gratis oppkobling av internett (vanligvis koster den 695,-). Kortavgiften er 299 pr kalender år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå