Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forslag til fordypningsemne "Beales", "Bly" og "Bisettelsen" av Lars Saabye Christensen

Anbefalte innlegg

Vi skal ha et stort skoleprosjekt hvor flere måneder hvor vi skal lese bøker og skrive en fordypningsoppgave eller særemne om dette.

Jeg har valgt:

- Beatles av Lars Saabye Christensen

- Bly av Lars Saabye Christensen

- Bisettelsen av Lars Saabye Christensen (Om jeg får tid)

Jeg har tenkt på å skrive om temaet "Vennskap", men sliter litt med å formulere en konkret oppgave til dette. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal ha et stort skoleprosjekt hvor flere måneder hvor vi skal lese bøker og skrive en fordypningsoppgave eller særemne om dette.

Jeg har valgt:

- Beatles av Lars Saabye Christensen

- Bly av Lars Saabye Christensen

- Bisettelsen av Lars Saabye Christensen (Om jeg får tid)

Jeg har tenkt på å skrive om temaet "Vennskap", men sliter litt med å formulere en konkret oppgave til dette. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Takker for alle svar!

Hvilken rolle har vennskap gjennom romanene Beatles, Bly og Bisettelsen, og ser vi en utvikling i vennskapets rolle og skildring gjennom romanene?

Hvilke likheter og ulikheter er det å finne gjennom vennskapets rolle i romanene Beatles, Bly og Bisettelsen?

Kan være eksempler - vet ikke om jeg helt hadde valgt det temaet selv. Anbefaler deg forresten å lese alle tre bøkene, det får du tid til - alt handler om prioriteringer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvilken rolle har vennskap gjennom romanene Beatles, Bly og Bisettelsen, og ser vi en utvikling i vennskapets rolle og skildring gjennom romanene?

Hvilke likheter og ulikheter er det å finne gjennom vennskapets rolle i romanene Beatles, Bly og Bisettelsen?

Kan være eksempler - vet ikke om jeg helt hadde valgt det temaet selv. Anbefaler deg forresten å lese alle tre bøkene, det får du tid til - alt handler om prioriteringer.

Lykke til!

Tusen takk. Det høres ut som en knallbra idé. Jeg skal prøve å lese alle sammen!

Hvilket tema ville du valgt i forhold til de bøkene?

Lenke til kommentar

Trenger gjerne svar på den siste der, om du har tid!

Temaet ditt er helt greit, jeg ville personlig ikke ha valgt det. Andre alternativer kan jo være følelseslivet gjennom trilogien (hvis vi kan kalle bøkene det). Samtidig er det vennskap som er det store og sentrale temaet i bøkene - så det er jo det tryggeste å satse på, og du kan jo selvsagt dra følelsesliv under det - jeg bare fortrekker det hakket mer fritt. Skal egentlig ikke si for mye, jeg hadde jo personlig ikke skrevet særemnet mitt om de tre bøkene, og gjorde det heller ikke, så du behøver ikke å vektlegge de personlige meningene for mye.

Lykke til - særemne er morsomt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...