Sovende Panda Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Dette har skjedd: Startet pc'en i dag, som vanlig. Når den var blitt slått på så var det Windows 95 Theme (!) og Sikkerhetsenteret og internettet funket ikkje! Dette har aldri skjedd før! Prøvde å fikse problemet, men endte opp med å resete heile pc'en. Etter ca. 3 timer var alt fint igjen. Men etter ca. 1 time etter dette så skjedde det igjen! Sikkerhetsenteret slo seg av og internettet funket ikkje. Skriver nå på min andre pc, for har som sagt ikkje nett på min andre pc (bærbar). Har sett litt på google og fikset litt med "service.msc" filen. Det har gitt resultater, sikkerhetsenteret starter, men det funker ikkje. Brannmur og diverse er ute av drift. Internettet er fortsatt det samme. Dette er kanskje litt uoversiktlig, men håper dere forstår og kan hjelpe meg! Takker for alle svar Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg tror du bør snu nesen mot sikkerhetsavdelingen. Hørest ut som ett virus som har det morro. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Er det som er hovedmistenkte. Har kjørt Avast, Avira, SuperAntiSpyware, Advanced System Care uten resultat. Holder på med eit annet Malware program, får sjå korleis det går. SpyBot Search & Destroy funker ikkje fordi det må oppdateres og nettet er borte... Tips til andre gode malware/spyware program? Ang. "services.msc" så er dei fleste av programmen der deaktiverte... Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Dette har skjedd: Startet pc'en i dag, som vanlig. Når den var blitt slått på så var det Windows 95 Theme (!) og Sikkerhetsenteret og internettet funket ikkje! Dette har aldri skjedd før! Prøvde å fikse problemet, men endte opp med å resete heile pc'en. Etter ca. 3 timer var alt fint igjen. Men etter ca. 1 time etter dette så skjedde det igjen! Sikkerhetsenteret slo seg av og internettet funket ikkje. Skriver nå på min andre pc, for har som sagt ikkje nett på min andre pc (bærbar). Takker for alle svar Hadde et lignende tilfelle med datteren sin bærbare Acer. Trodde også jeg måtte reinstallere alt på nytt, men... så startet jeg msconfig, og der sto den på selectiv oppstart. (Vet noen hadde fingret med noe for å "opptimalisere" oppstart dagen før.) Satte den til normal oppstart, og alt fungerte prikkfritt igjen. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 MBAM tar alt som er. Prøv det Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Dette har skjedd: Startet pc'en i dag, som vanlig. Når den var blitt slått på så var det Windows 95 Theme (!) og Sikkerhetsenteret og internettet funket ikkje! Dette har aldri skjedd før! Prøvde å fikse problemet, men endte opp med å resete heile pc'en. Etter ca. 3 timer var alt fint igjen. Men etter ca. 1 time etter dette så skjedde det igjen! Sikkerhetsenteret slo seg av og internettet funket ikkje. Skriver nå på min andre pc, for har som sagt ikkje nett på min andre pc (bærbar). Takker for alle svar Hadde et lignende tilfelle med datteren sin bærbare Acer. Trodde også jeg måtte reinstallere alt på nytt, men... så startet jeg msconfig, og der sto den på selectiv oppstart. (Vet noen hadde fingret med noe for å "opptimalisere" oppstart dagen før.) Satte den til normal oppstart, og alt fungerte prikkfritt igjen. Viste seg at det var det som var problemet Har kjørt dei fleste av dagens anti-virus program uten å finne noko virus (bortsett fra tracking-cookie som har vært på maskinen i lang tid). Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå