terje66 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei, Er det noen som har erfaring med MSI K7D Master-L? Kan jeg benytte 2 stk AMD Athlon XP 2400, eller MÅ jeg ha Athlon MP2400? Kan jeg benytte std PC2100 minnebrikker, eller MÅ jeg bruke ECC-minne? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Det er vel en innebygd "lås" i XP prosessoren som gjør at du ikke kan kjøre dual med den, ergo må du benytte MP prosessorer i stedet. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 med mindre du 'låser opp' cpu'en. En MP er ikke noe annet enn en godt testet XP. Vet ikke om det funker med T-bred/Barton, men du kan lese om det her: http://www.hardwarezone.com/articles/artic...&aid=393&page=2 zg Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 MP el XP: Du MÅ ha MP, pga at AMD har lagt inn en dual sperre i XP. Dette skjedde rundt XP 1500 "palino" tid, hvor man kunne sette XP i dual i stedenfor Mp, og AMD tapte penger. (de var jo prikk like bortsett fra navnet ) ECC-minne eller ikke: Skal du ha mest mulig stabilitet i systemer unner alle forhold, vil jeg anbefale ECC, men det kan senke ytelsen noe i krevende minne applikasjoner. Men altså, hvis detta ikke skal være server-pc`n til VG el noe, så hadde jeg klart meg uten ECC. (ECC er dyrt,men til gjengjeld stabilt, noe en server må være.) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 mener å huske at mange andre CPU'er enn bare xp1500 også kunne settes rett inn i dual...iallefall xp1600....nyere går garantert ikke, uten en eller annen form for mod iallefa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå