Rudde Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Hey, jeg kommer til å kjøpe meg en ny PC og skal legge en del penger i det, jeg vet ikke helt sikkert når kjøpet vil finne sted eller hvor (jeg har uklare fremtidsplaner akkurat nå) men jeg vet jeg vil ha noe som duger. Slik jeg har tekt det nå er at jeg kjøper PC først og får alt opp og kjører og setter inn vannkjøling når jeg vet alt fungerer. Jeg har også lyst til å dra den ut med 3 skjermer, har lyst på klassen ~22" med en oppløsning på 1920x1080 pr skjerm, skjermene må være matte ha en grei inn synsvinkel og godt bilde. Alle skal stå ved sia hverandre så de burde jo ha en form som tilsier at de skal kunne gjør det. CPU 1x Intel i7 980x, nå vet jeg ikke prisklassen for 990x enda, men det er fult mulig jeg venter lenge nok til det det blir den isteden. Minne 3x Corsair Dominator GT DDR3-2000 CL8 4 GB, kommer det noe som er raskere en 2 GHz frem i tid som jeg kan/bør vente på? Kabinett 1x Lian Li PC-A77F, får jeg plass? o_O Grafikk 3x Asus GTX 480, noen nye skjermkort som er verdt å vente på? Hovedkort 1x Gigabyte GA-X58A-UD9 Strømforsyning 1x Corsair AX 1200W, blir det nok? Harddisker 2x Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2, mulig jeg drøyer den til Gen 3 kommer så får jeg litt mer plass og sikkert litt raskere disker, og planen for oppsettet er RAID 0 BTW. Jeg vil ha skjermer i prisklassen 1000-1200 kr. Jeg har sette på disse, men jeg har ikke god skjermerfaring eller noe slikt.. Jeg har også alltid hatt 2 ms skjerm, er det noe merkbar forskjell på 5 ms når jeg spiller? Jeg har satt to identiske skjermer med samme skjermbilde vet sia hverandre før og jeg så forskjell på responsen, men jeg vet ikke om den ville hatt noe å si i bruk. Skjermer 3x BenQ T2210HD Vannkjøling Jeg har ikke peiling på dette overhode men jeg har tenk f.eks. og starte med CPU og hovedkort, hovedkortet har jo vannkjølings blokk lagt inn så hvorfor ikke. Og så oppgradere til skjevkortene senere. Så tenkte jeg det kunne være en radiator før CPU og chipset og en før GPU'ene. Pumpe 1x Swiftech MCP655-B 12v Water Pump, jeg har sett den før, eneste grunnlaget jeg kan basere meg på.. CPU block 1x Swiftech Apogee XT Extreme, jeg har sett mye om den på youtube GPU block 3x Koolance VID-NX480 NVIDIA GTX 480 VGA Liquid Cooling Block Ram block 1x MIPS RAM Freezer, dekke denne i det heletatt alle ram brikkene mine? Hvis ikke hva gjør jeg for dekke opp dette? Radiator 1x Feser XChanger Quad 120mm Xtreme Performance Radiator, den fikk 5 stjerner på siden så Men lurer på hvor jeg skal plassere den, jeg får vel ikke plass inni kabinettet? Så det blir vel oppå eller bak? Og tenkte denne skulle være før skjermkortene. 1x Black Ice GT Xtreme 420 Radiator, Også 5 stjerner og tenkte den ble plassert foran CPU'en. Skal jeg ha Conductivity eller non-Conductivity væske? :S Og er dette noe jeg blander med vann? Trenger jeg andre væsker for å komme i gang? Væske 1x PrimoChill ICE Non-Conductive Liquid Cooling Fluid Feser One Non Conductive Cooling Fluid Tank 1x Koolance RP-1000BK 1kW Series, jeg ser at denne inneholder pumpe, da trenger jeg kanskje ikke den andre? Kabler Jeg har absolutt ingen anelse om hva jeg skal ha og hvor mye av det jeg kommer til å trenge, så det hadde vært sint med litt anbefalinger her Jeg vet heller ikke om noe annet jeg trenger men jeg går utifra at jeg trenger nuts eller hva det heter, trenger jeg noen spesielle skruer eller lignende? Vifter 3x Noctua NF-P14-FLX 140 x 25mm Fan 4x Coolink SWiF2-1201 120 x 25mm Hydro-Dynamic Bearing Fan Noctua NF-P12 120mm x 25mm Fan Jeg er usikker på 120mm vifta - Takk for hjelp Endret 7. september 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Nå har jeg falt litt ut av hardware markedet iløpet av det siste året så kommer ikke til å kommentere ditt valg av komponenter noe særlig. Det jeg ville si var at jeg ville uten tvil valgt å brukt mindre på f.eks cpu og ram, hvem trenger 12GB ram i en vanlig pc hjemme per dags dato? De pengene du sparer her ville jeg heller brukt på skjerm istedet så du får litt kvalitet, tenk på at det er skjermene du ser på hele tiden. Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Når du først kjøper pc til 30-40k så for all del kjøp noen SKIKKELIGE SKJERMER! 3000 på TRE skjermer og 27 000+ på hardware henger ikke på greip. Husk at det er skjermerne som viser bildet, ikke hardware. Tror det er en stund til neste major skjermkort release så GTX 480 er nok det beste en stund fremover.. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Rammen må nok bli som den er har fått både 6 GB og 8 GB oppi 100% flere ganger. Vel, kan se det med skjermene, har dere noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) What he said... får litt bakover sveis selv når folk vil ha så kraftig pc, og så skjermer i 1000-1200kr klassen f.eks : http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx Dell U2311 , E-IPS panel med bedre farger / innsynsvinkel til 2099 pr stk. Dustinhome.no tar og bare 99kr i frakt uansett ordre, bestilte selv de 3 skjermene for 2 dager siden.. da til 2129 pr stk , og 99 i frakt for alle. Får de i morgen Ellers siden du skal ha såpass kraftig pc og 3x 480GTX , kan du jo se etter skjermer med 120HZ som støtter 3D om det er noe som frister ? Spesielt siden du sier det skal være fremtidsrettet. Just my 5 cents.. Endret 7. september 2010 av Skognisse Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Skjermene så fine ut men 8 ms gjorde de ikke så attraktive.. Tja jo ja, har testa litt 3D men får vondt i hue av det men det kan jo være artig fra tid til annen og det er sikkert gøy å se noen blu-ray filmer i 3d. Da blir det iallefall eventuelt denne til 2 330 kr pr. men det er jo ikke full HD engang :/ Ikke like gøy å sette på en blu-ray film Eller så fant jeg nettopp noen svinebillige LED skjermer fra komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602903 Er de no tess? Ellers så frister jo denne litt. Endret 7. september 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg ville kanskje sett på disse skjermene https://prisguiden.no/produkt/123468 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Jeg ville kanskje sett på disse skjermene https://prisguiden.no/produkt/123468 Er ikke overflaten dens blank? Jeg vet ikke hvordan jeg leser meg til det.. Men det ser ut som om den er blank på bildet og hvis den er blank som hos lillebroren G24 så skal jeg ikke ha den. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Står ikke noe om colorshine nei. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Står ikke noe om colorshine nei. Vel, da tror jeg nesten det blir 3 sånne, hvis det ikke kommer noe 3D LED før jeg får bestilt da. Hopper fra 3k til 8k Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Burde du ikke ha ATI skjermkort og kjøre eyefinity hvis du skal ha 3 skjermer? Er ikke det den beste løsingen pr. dags dato ? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Vil nå heller si at hvis han kjøper 120Hz monitorer så er det nok mest kos med nvidias 3d mulighet Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Burde du ikke ha ATI skjermkort og kjøre eyefinity hvis du skal ha 3 skjermer? Er ikke det den beste løsingen pr. dags dato ? Ved å kjøpe 3 GTX 480 får jeg mere for pengene en ved 2 ATi 5970 og GTX 480 har støtte for Stereo 3D Technology, det ser awesome ut!! Endret 7. september 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Når du først kjøper pc til 30-40k så for all del kjøp noen SKIKKELIGE SKJERMER! 3000 på TRE skjermer og 27 000+ på hardware henger ikke på greip. Husk at det er skjermerne som viser bildet, ikke hardware. Tror det er en stund til neste major skjermkort release så GTX 480 er nok det beste en stund fremover.. Helt enig. De fleste pleier å glemme skjermen når de skal kjøpe PC. Skjermen er faktisk noe av det viktigste (etter man har fått en bra nok skjermkort som støtter oppløsningen osv). Er selv storfornøyd med min Dell U2711 27", den var helt klart verdt pengene. Med pengene du har å bruke så kan du vel skaffe deg en 30" skjerm med 2560x1600 oppløsning for den optimale gamingopplevelsen (eller noen mindre hvis du går for dual/eye). Endret 7. september 2010 av DNA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå