TJ Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Har problemer med min bærbare HP. Etter at PCen har stått på i ca. 15 min stopper den gradvis å reagere. Det hele starter gjerne med at jeg ikke kan åpne nye vinduer eller internettsider. Det neste som skjer er at jeg ikke kan bruke tastaturet og at musepekeren gjøres konstant om til et timeglass. Denne utviklingen skjer iløpet av ca. ett minutt. Etter dette er det kun en ting å gjøre, nemlig å kutte strømmen. Når jeg så prøver å skru PCen på igjen, reagerer den ikke i det hele tatt. Er akkurat som at den er helt tom for strøm. Det lyser for eksempel ingen lamper e.l. Så etter ca. en halvtime kan jeg igjen skru den på på vanlig måte, før det samme som beskrevet over skjer igjen etter ca. 15 min. Hva kan feilen være? Har tenkt på virus, men hvis kun dette var problemet ville det vel vært mulig å skru på igjen PCen rett etterpå? For et virus kan da vel ikke kutte strømmen? Har også tenkt på om det kan være høy temperatur som er årsaken, men da ville vel PCen skrudd seg av av seg selv, ikke bare fryst fast? Eller? Operativsystemet jeg bruker er forøvrig Vista. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Last ned og kjør HWmonitor og se om programmet kan detektere noen temperatursensorer i PC'en din. Følge med og se om du har en økning i temperaturen som kan forklare at PC'en fryser/stopper. Avhengig av hvor/hvordan du har brukt din PC, så kan du ha fått støv/kattehår e.l. inn i den og det er aldri bra for kjølingen av de interne komponentene. (Følg produsentens retningslinjer for rensing. Vær forsiktig med bruk av trykkluft og støvsuger ...) Kjører du PC'en på batteri når dette skjer, eller er det likedan med eksternt power tilkoblet? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Skal forsøke HWmonitor! Problemet oppstår både ved bruk av ekstern power og ved kun batteri. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 artig, den var god. Når du får startet maskinen, trykk Ctrl+Alt+Del og velg oppgavebehandlig, se om noen prosesser drar til seg unødvendig mye kraft, kan godt ha den oppe for å se utviklingen. Ellers er varme godt mulig siden maskinen vil klokke ned for å bekjempe høye tempraturer, på tide å støvsuge? Lykke til! Lenke til kommentar
TJ Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Da har jeg støvsugd, noe som dro opp en god mengde støv. Har også installert HWmonitor, men temperaturene synes ikke å være unormalt høye. Problemet er dog fortsatt det samme. Begynner å lukte reklamasjon av dette her Uansett takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå