Vegetable Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Jeg har akkurat bestilt en galaxy s og tenkte jeg skulle prøve å være litt på forskudd, mtp hvordan jeg skal synkronisere kontakter, kalender, mail, etc. med min MacBook Pro. Vil dette fungere like smertefritt som til en pc, eller blir det hele en mye mer tungvint opplevelse? Fint om noen kunne kommet med eventuelle tips og triks, gode programmer eller lignende som vil gjøre brukeropplevelsen bedre Takk som byr! Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Alt av kontakter, kalender og mail kan gjøres via google. Evnt kan du gå fra iCal - google cal - mobil. Til musikk, bilder filmer osv kan du bruke doubletwist. Den henter alt fra din iTunes. Leit at programoppvaredateringsverktøyet til samsung (KIES) ikke støtter mac. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Alt av kontakter, kalender og mail kan gjøres via google. Evnt kan du gå fra iCal - google cal - mobil. Til musikk, bilder filmer osv kan du bruke doubletwist. Den henter alt fra din iTunes. Leit at programoppvaredateringsverktøyet til samsung (KIES) ikke støtter mac. Det er jo bare såvidt det støtter Windows >.> Lenke til kommentar
Vegetable Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Så jeg kan f.eks. synkronisere kontaktene jeg har i adresseboken på macen via google? Trengs det noen programvare for dette? Jeg har forresten flyttet til Nederland for å studere i tre år, har fått abb med "gratis internett" (1 gb/mnd), og hadde gledet meg til å kunne benytte skype til å ringe hjem til Norge, men skype er jo til min store skuffelse ikke tilgjengelig til Android, noen som vet om andre gode løsninger? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ja, det går helt fint. Du henter kontakter fra adressebok på din mac som vcard, og importerer de på din google/contacts. Skype er vel tilgjengelig til android, har ikke brukt det selv men: skype android . Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Man kan fint synkronisere addresseboken mot google. Åpne Adressebok og velg Valg -> Kontoer, så kan du sette opp synkronisering med Google der. For kalenderen så tror jeg det letteste er å eksportere de for så å importere til Google Calendar. Deretter sletter du dine eksisterende kalendere, og setter opp CalDAV synk mot Google: http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=99355 Mulig du må merke av dine ekstra kalendere i "Delegation" fanen i konto-oversikten i iCal. @hazzle: Skype fungerer kun for Verizon i USA. 1 Lenke til kommentar
Vegetable Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Man kan fint synkronisere addresseboken mot google. Åpne Adressebok og velg Valg -> Kontoer, så kan du sette opp synkronisering med Google der. For kalenderen så tror jeg det letteste er å eksportere de for så å importere til Google Calendar. Deretter sletter du dine eksisterende kalendere, og setter opp CalDAV synk mot Google: http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=99355 Mulig du må merke av dine ekstra kalendere i "Delegation" fanen i konto-oversikten i iCal. @hazzle: Skype fungerer kun for Verizon i USA. Du har kanskje ett tips til annet program/app som har samme funksjon som Skype? Skulle også hatt en slags kalenderapp som jeg kan bruke til å strukturere/planlegge skolehverdagen. Hvor jeg kan knytte notater til datoer (hvor jeg da kan skrive f.eks. inn arbeid som skal gjøres til den aktuelle dagen etc.), kanskje legge inn timeplan osv. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Fikk tips om Nimbuzz når jeg brukte android. Det funket for vanlige skype-kontakter, men vet ikke om du kan ringe til vanlige telefoner med skype-kreditten din. Det fins sikkert andre tilbydere av den funksjonaliteten hvis du trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå