rema100 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det ble uneigheter, på t shortene mine sto det at man skulle vaske i 30 grader , og hu vaka i 40 og nå er t shortene 20 cm kortere. Hu skylte på at det var dårlig stoff , hu sa det var lite forkjel mellom 40 og 30 er det sant? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 ja det er jo bare 10 grader. det er jo mye mindre en 30 og 90 som har hele 60 grader mellom seg. men fra spøk til revolver, seff står det 30 grader så er det jo på egen risiko at man vasker på 40 grader. Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 det er veldig stor forskjell når det gjelder vasking av klær de farger av, krymper og ødelegger stoffet hvis man vasker med for høye temperaturer jeg har fått streng beskjed av kona mi å ikke vaske et eneste klesplagg fordi jeg aldri følger instruksene, jeg vasker alt på 40grader uansett fordi varme fjerner flekekr og dritt mer effektivt (jeg farga av og krympa nesten halve kles skapet ho sitt ) så det har store betydninger for hvordan du vasker klærne hvis du lurer på vaskesymbolene så kan du se her: Forklaring på vaskesymbolene Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Selv vasker jeg ingenting under 40°, har en del t-skjorter som det står 30° på, men merker ikke at de blir voldsomt mye mindre. Hvis du sier at de bokstavlig talt ble 20 cm kortere så ville jeg skyldt på t-skjortene og ikke temperaturen, ja. Det er noen typer plagg du bør være mer forsiktig med, men generelt så tror jeg ikke det vil ha mer å si enn at det kan redusere levetiden. Ikke at plaggene blir ødelagt i en vask. Endret 7. september 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 det kommer selvfølgelig ann på om du har klær til 500-1000kr plagget eller om du har klær til 50-100kr plagget noe som karl roger også påpeker med at noen type plagg er mer sensitive enn andre Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 tusen takk for svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå