Gå til innhold

Heve kjøp?

nor50

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en TomTom 930 for noen måneder siden. Det er UTROLIG mange hull i mitt lokalområde. Masse veier og byggefelt av eldre dato som fremdeles ikke er kommet med. Lastet ned siste kart i natt, og fremdeles er det masse hull.

http://tomtom.nystul.no/forum/viewtopic.php?f=18&t=12121

Har sendt mail til Nystul som jeg kjøpte den av for å klage på dette, men får aldri noe svar. Jeg kjøpte denne navigatoren for å bruke den i nærområdet, men jeg har ikke bruk for en navigator der MANGE av de lokale veiene ikke er på kartet! Syns virkelig det er på tide å få heve kjøpet når de i løpet av så mange kartoppdateringer klarer å få med dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nystul leverer jo ikke kartet så det er ikke de som kan lastes for at dette ikke er oppdatert. Du har jo gjort dårlig research på forhånd hvis du har kjøpt et produkt hvor du "forventer" at dette er i orden. Hvorfor hevet du ikke kjøpet med en gang du fant ut at dette manglet? At du har ventet i månedsvis har jo bare gjort at du ikke kan bruke angreretten din... Du må bevise at det foreligger en mangel i forhold til funksjonsbeskrivelsen som ligger hos Nystul hvis du skal være i nærheten av å kunne heve kjøpet. Det tror jeg du skal slite med...

Lenke til kommentar

Tomtom leveres med nyeste kart garanti på de fleste modellene. DVS at du får lastet ned de nyeste kartene gratis i en gitt periode etter kjøp (mener det er innen 60 dager etter første gang den har registrert gps signal). Last ned tomtom home og hvis du er heldig så får du de nyeste kartene gratis.

PS. Nyeste kartgaranti aktiverer du i en av verktøyfanene på tomtom home.

Lenke til kommentar

Nystul leverer jo ikke kartet så det er ikke de som kan lastes for at dette ikke er oppdatert. Du har jo gjort dårlig research på forhånd hvis du har kjøpt et produkt hvor du "forventer" at dette er i orden. Hvorfor hevet du ikke kjøpet med en gang du fant ut at dette manglet? At du har ventet i månedsvis har jo bare gjort at du ikke kan bruke angreretten din... Du må bevise at det foreligger en mangel i forhold til funksjonsbeskrivelsen som ligger hos Nystul hvis du skal være i nærheten av å kunne heve kjøpet. Det tror jeg du skal slite med...

Det er Nystul som har solgt meg produktet, ikke kartleverandøren.

Lenke til kommentar

Spesifiserte du dette behovet når du kjøpte GPS'en, i så tilfelle KAN du ha en sak med at du har blitt forledet. Hvis ikke har du kjøpt produktet på lik linje med alle andre, og da er det innholdsleverandøren du må klage til, ikke utsalgsstedet.

Ville du klagd til Telehuset hvis en tjenesteleverandør på mobilspill hadde levert en tjeneste du ikke var fornøyd med?

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Spesifiserte du dette behovet når du kjøpte GPS'en, i så tilfelle KAN du ha en sak med at du har blitt forledet. Hvis ikke har du kjøpt produktet på lik linje med alle andre, og da er det innholdsleverandøren du må klage til, ikke utsalgsstedet.

Ville du klagd til Telehuset hvis en tjenesteleverandør på mobilspill hadde levert en tjeneste du ikke var fornøyd med?

Kartet er en 100% integrert del av en navigator. Så din sammenligning er helt på jordet.

Lenke til kommentar

Uansett har du ikke reklamert på mangelen "innen rimelig tid" (som det heter i Forbrukerkjøpsloven) ettersom det er flere måneder siden du kjøpte den. Det er også et spørsmål om du spesifiserte behovet til leverandøren og evt. hva de svarte.

Og hvis du sendte e-post i dag (ettersom du lastet ned siste kart først nå i natt) synes jeg det er litt tidlig å begynne å klage over at du aldri får svar.

Lenke til kommentar

Uansett har du ikke reklamert på mangelen "innen rimelig tid" (som det heter i Forbrukerkjøpsloven) ettersom det er flere måneder siden du kjøpte den. Det er også et spørsmål om du spesifiserte behovet til leverandøren og evt. hva de svarte.

Dette er altfor kategorisk fastslått. 'Noen måneder' kan fortsatt være innen rimelig tid - det spørs på om man har en saklig grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...