lost^ Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei! Jeg har fått et hasteoppdrag fra min kjære mor. Har mottatt en DVD plate med film av et teaterstykke noen studenter har laget. Oppdrag: Kopier/brenn DVD platen på en slik måte at den kan kjøres i Windows media player og vises på en vanlig DVD-spiller i hjemmet. Utfordring: Filmen er en MOV fil. Hvordan får jeg brent filmen på en DVD plate som kan leses av WMP og en vanlig DVD-spiller i hustanden? Selve filen er på 1,42 GB. Hvilke programmer bruker jeg? Fremgangsmåte? -Edward Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det greieste er å konvertere til AVI. Jeg vil tro at det finnes noen gratis konverteringsprogrammer rundt om men kan ikke anbefale noen på sparket. Mulig noen har noen tips til et greit gratis program her inne? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Challenge accepted! Først, si oss hvilke programmer du allerede har. MOV er en Quicktime-fil, og din var ikke små heller. For at den skal funke i både WMP og DVD-spiller, må du først konvertere den til en .avi/.mpeg-fil og deretter brenne den ut som DVD. Du har mange muligheter, så her er hva jeg ville ha gjort: 1) Last ned SUPER for å konvertere den til en brukbar fil. Du bør slå på ffdshow og DirectShow og velge brukbare innstillinger. Eller denne hvis du ikke får til Super. NB! Ikke testet! Prøves på eget ansvar! 2) Last ned en brukbar DVD brenneprogram (f.eks denne) og brenn DVDen. Ellers kan du finne et brenneprogram som støtter .MOV-filer og brenne den direkte ut på DVD. Hvis du ikke har noe imot begrensninger, kan du prøve denne siden. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå