Gå til innhold

Hjelp med redigering av bilde for fotokonkurranse

Anbefalte innlegg

Fikk tatt et bilde som i mine øyne var ganske bra, men så har jeg bare hatt kamera i 2 dager så er opp til dere hva dere synes. På skolen var det oppslag om en fotokonkurranse for ungdomselever så tenkte jeg skulle bidra, førstepremien skulle være noen tusen kroner:)

Over til det viktige: spurte han om det var lov å få hjelp ifra andre til å redigere bildet eller gjøre om fargene på det siden jeg ikke har nok tid til å sette meg inn i det, så han sa ja, så lenge bildet er tatt av deg og det er du som sender det inn.

Derfor ber jeg dere om å gjøre bildet jeg tok litt kulere, muligens gjøre om noen farger eller gøjre det skarpere siden kameraet mitt ikke er av beste kvalitet.

Fikk tatt 4 bilder før den stakk av, vet ikke helt hvem som er best på lastet opp alle. Virker ikke som 'rent spilt' men siden det var lov så spør jeg dere om hjelp:)

edit: har også noen cr2 filer, vet ikke helt hva det er men filene var på over 20mb så regner med at kvaliteten på dem er bedre enn jpg? Hvis dere vil ha dem istedet så si ifra. takk på forhånd

post-201979-1283864519,3043_thumb.jpg

post-201979-1283864534,3352_thumb.jpg

post-201979-1283864552,216_thumb.jpg

post-201979-1283864565,6651_thumb.jpg

Endret av AUDUN0905
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Taxien min går om 4 timer og sovner jeg kommer jeg ikek til å våkne av klokka, so what the hell...

Kan se på bildene og redigere ut ifra JPG'n, og finner jeg det interessant kan jeg ta imot CR2-fila, men ut ifra thumbsnaila ser det ikke ehlt bra ut... Du kan bruke tiden imens til å gå ut å prøve på andre motiver, helst slik at man slipper å croppe så mye, det ødelegger mye av kvaliteten.

Fuglebilder (Jeg er eks-ornitolog og fuglefotograf så har erfaring) er det ikke mye å gjøre noe med, det krever gode bilder fra kamera.

Edit: Blir ikke bra dette ass, altfor dårlig kvalitet, beskjæringen blir ekstrem.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...