Gå til innhold

Lenovo s12 eller s10-3?

Anbefalte innlegg

Hei!

Min kjære lenovo s10 sovnet stille inn her en dag, og skal i den anledning kjøpe ny pc noe jeg gruer meg til ettersom det er svært vanskelig å orientere seg i jungelen av pc'er. Jeg vet at jeg liker Lenovo veldig godt, og lurer derfor på å satse på det videre. Spørsmålet er bare, lenovo s10-2 eller s12? Ser ut som s10-3 er tilnærmet like god på flere tester som storebroren, kan dette stemme? (den er jo tross alt ett år gammel) Er det noen andre pc'er jeg bør sjekke ut?

Den kommer til å bli bært rundt en del, derfor vil jeg ikke ha noe over 13", bruksområder er surfing, programmering og muligens et 3d tegneverktøy som heter QuantumGIS (som hadde vært en fordel å få installert).

Endret av Deneb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen er i en helt annen klasse enn en maskin med Atom cpu ja.

Det finnes 2 kjerners Atom cpuer også men de er ikke så mye brukt + at de koster noe mer. Nå er ikke ytelsen på en 2 kjerners Atom den beste heller men den vil jo være betraktelig bedre på multitasking og krevende oppgaver enn en single kjerne.

Siden du har satt prisen såpass lavt så blir det vel en modell med single core Atom cpu, og S12 er vel et fornuftig valg med ION grafikk. Asus har også sine EEE modeller som har fått bra kritikk.

Jeg ser at modeller med SU cpuer har økt ganske kraftig i pris å de er da heller ikke noe alternativ.

Hvis du har lyst til å være helt gærn så har Dustin den forrige generasjon Asus på kampanje, dette var regnet å være den ubestridte kongen av minimaskiner inntil den nye serien tok over.

ASUS UL30A C2D 1.3 3GB/500 13.3" W7HP, pris 5499kr.

Det er som sagt en av de beste maskinene på markedet og har opptil 9timers batteritid, brukbar cpu og et greit grafikkort til multimedia og eldre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...