Gå til innhold

Hvorfor blir dvd fila så stor når det skal brennes på dvd i adobe encore cs5 ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Første gang jeg bruker adobe encore får å lage min egen dvd nå.

Satt oppe i 3-4 timer i natt med dette. Laget 4 forkjellige menyer i photoshop og importerte dem inn til encore. Fikk egentlig alt til å gå bra. Helt jeg jeg skulle "build" dvd'en som det heter.

Den tok noe sykt mye plass! Jeg trengte dual layer elelr hva det heter ^^ dvd får å få brent det. Å da er det kun et film klipp på 1 time, som er 600 mb. 4 menyer som er laget i ps som er ca 6 mb tilsammen. Og noen bilder på 20 mb, og bakgrunsmusikk på 6,5 mb.

Dette skulle jo holdt til en cd tilogmed.

Så hvorfor blir det så forbanna mye da ? Blei 6,5 gb og lage dvden.

Tar det 5 gb og lage dvden ? den video_ts mappa som den blir til.

Sitti i 2 timer å lagd menyer, og forbanna dritt vist jeg ikke får brukt dem. :/

Tusen, hjertelig takk for all hjelp ! :yes:

EDIT : Jeg har prøvd i ashampoo burning studio. Der funka det. Men der går det ikke ann å lage kaptiler trur jeg. Og dette er da et must fordi dette er en helt konsert, og jeg må dele opp sangene. Altså lage chapters.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan si hva jeg har gjort. Jeg har lastet ned 22 klipp fra youtube fra en a-ha konsert. Altså hele konserten på 1 time og 40 minnutter. Mp4 filer altså. Så importerte jeg alle de til Sony Vegas, og renderte alle filene så jeg fikk en hel video! Altså ikke alle klippa. Når jeg renderte fila da, så valgte jeg mp4, og satte alle kvaliteter på high. Så renderte den filmen i ca 7 timer.

Etter det så satt jeg igjen med en mp4 fil på 600 mb. Så konverterte jeg den til avi etterpå, og da sett jeg igjen med 900 mb ca.

Jeg kunne renderter den rett til avi i vegas og, men da blei det faktisk hele 63 gb. Så jeg måtte velge mp4, og heller konvertere etterpå.

Er dette helt bananas ? :p Er det derfor det tar så mye gb.

Har du et bedre tips om hvordan jeg kan få hele denne inn på en dvd plate ?

Jeg har jo prøvd det samme i ashampoo som sagt. og da går det jo. da blir ikke dvden større en 1 gb. hvorfor blir den så svær i encore da ? har menyer og alt det samme i asahampoo også.

Lenke til kommentar

Spørsmålet her er vel først og fremst hva slags DVD du prøver å lage - en standard DVD-plate som kan spilles på en vanlig DVD-spiller i stua, eller en data-DVD som kan spilles av på en PC utstyrt med passende programvare. Er svaret en vanlig standard-DVD, er det liten vits i å konvertere til MP4 eller noen av AVI-variantene, for en DVD skal kun ha MPEG2, så det beste er jo å ha det som utgangspunkt og ikke måttte konvertere diverse ganger i løpet av prosessen. For å få 1 1/2 time på en ettlags-DVD må du antagelig redusere bitraten en smule. Hvor du gjør det i Encore aner jeg ikke.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...