abene Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Implementering av USB 3.0 i hovedkort viser seg å ikke gå helt smertefritt. Les mer Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Slik blir det sikkert når PCI-3.0 kommer også. Lenke til kommentar
dominiumenc Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Er det her snakk om usb 3.0 brikkesett, usb 3.0 minnebrikker, eller noe helt annet? Blir ikke helt klok på denne nyheten. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Det er brikkesett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 HAr ellerede USB 3.0 i hovedkortet. ASUS Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Kommer ASUS til å le hele veien til banken? Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Har Gigabyte HK med usb3. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Kommer ASUS til å le hele veien til banken? Heller gråte vil jeg tro. De overnevnte i artikkelen er nemlig ikke de eneste produsentene av USB 3.0 brikkesett, ref. at de fleste HK produsenter har produkter med USB 3.0 allerede, men med flere som laget 3.0 brikkesett ville det være mer konkurranse, og dermed lavere priser for dem som implementerer dem i produktene sine... bl.a. Asus. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg ser heller ingen grunn til at Asus skulle fryde seg noe spesielt over dette. Både Gigabyte og Asus bruker den samme kontrolleren fra NEC i dag på de HK jeg har vært borti, så det er som MrLee sier bare færre leverandører å velge mellom for HK produsenter som Asus, Gibabyte, mf. Selv ser jeg frem til dette kommer som en integrert del av chipset, som jeg antar det vil gjøre i overskuelig fremtid. Slik det er i dag er det begrenset til et par USB porter, og man må ha egen NEC programvare som ligger å kjører som tray/awareness. Det virker i det hele tatt litt ettermontert og midlertidig. (Og det er det vel forsåvidt også... ) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Har Gigabyte HK med usb3. Ja, har et AM3 Gigabyte HK med en NEC usb3 kontroller/brikke. Vil dette si at det er en "usertifisert" brikke på kortet mitt?. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 NEC sine er ok. Men de selger dem for 3$ per stk. (hvis du kjøper 500.000 om gangen) Lurer på hva prisen på de hadde vært om de andre aktørene hadde kommet på markedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Min versjon er på en Xtreme Design Motherboard og var seff dyr (1500kr) og håper jo at USB 3.0 ikke er dårlig når jeg får meg en usb 3.0 dings. Hovedkort som skal tåle det meste men jeg kjøpte det kun for den utrolige lyden og det at kanskje pcen varer lengre. Endret 9. september 2010 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Videre har brikkeutviklerne måttet lage sine egne drivere, fordi Windows 7 støtter ikke teknologien. Videre har brikkeutviklerne måttet lage sine egne drivere, fordi Windows 7 ikke støtter teknologien. WTF? Er akkurat samme feilen i Google/Opera artikkelen. Er det oversatt fra engelsk på en eller annen måte? Edit: Det viser seg at Google Instant støtter ikke Opera, men det finnes et triks. Endret 10. september 2010 av Session^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Videre har brikkeutviklerne måttet lage sine egne drivere, fordi Windows 7 støtter ikke teknologien. Videre har brikkeutviklerne måttet lage sine egne drivere, fordi Windows 7 ikke støtter teknologien. WTF? Er akkurat samme feilen i Google/Opera artikkelen. Er det oversatt fra engelsk på en eller annen måte? Edit: Det viser seg at Google Instant støtter ikke Opera, men det finnes et triks. Ja det er sant jeg måtte installere egne drivere. Men det tok jo 5 sekunder. Ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå