awesnes Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei Jeg skal kjøpe litt fotoutstyr til jobben (barnehage). Tror vi kommer til å gå for en Canon 550D (evt 500D) pluss et 18-200 objektiv. Jeg vet at det ikke er det mest optimale med tanke på bildekvalitet, men her er det som er det mest praktiske for oss. Har landet på to, nemlig Sigma 18-200mm OS eller Canon 18-200 IS. Er canonen verdt den ekstra tusenlappen den koster eller er det like greit å gå for sigmaen? Det samme gjelder forsåvidt husene også, er 550D verdt de ekstra hundrelappene kontra 500D? Mvh A Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hva med Tamron 18-270? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg synes nok at Canon sin utgave er en del bedre enn Sigma sin. Canon-utgaven er nok på noenlunde samme nivå som Tamron; muligens noe bedre. Men jeg tror at du er mer tjent med å gå for Canons EF-S 18-135mm. Den er noe kortere enn de andre, men også en del bedre optisk. Litt rimeligere er den også, slik at du kan gå for 550D istedet for 500D. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Takk for svar så langt. Kanskje Tamronen kan være noe ja, hadde glemt den. Den har tilsvarende bildekvalitet som de to andre? 18-135 blir nok litt lite tele, så sånn sett er jo Tamronen bra. Litt av poenget er at vi kan dokumentere hendelser på litt avstand uten å bli "oppdaget". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Canon og Tamron skal ha bedre bildekvalitet enn Sigma. Du kan jo lese konklusjon og sammenligninger hos SLRGear. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Det ble et Canon 550D + Canon 18-200 mm IS..... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Håper dere ikke gir barna sukker,hvis så burde du også kjøpe en ekstern blits. 18-200 klarer ikke og henge med når barna er rebelske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå