Gå til innhold

bærbare til gaming mellom 10 og 13 tusen kr.

Anbefalte innlegg

Jeg har sett lenge på bærbare til gaming, uten og bli så alt for mye smartere.

Sett primert på 2 modeller.

Expert:

Varekode: ASUS G51JX-IX313V LAPTOP

Link:

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=149282

Siden ikke expert legger ut all informasjon så har jeg lagt med et vedelegg.

MPX:

Varekode: ASUS G73JH

Link: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=602030

Hvem av disse vil du anbefale:

Eller om dere har noen bedre forslag?

Hva skal maskinen brukes til:

Spill, photoshop, og lettere internett oppgaver.

Hva som ikke er viktig:

Hardiskpass. (Ikke under 300 GB)

Pris: Mellom 9000 til 13000 tusen kr.

Takk for alle svar.

G51J-IX139V.pdf

Endret av antiwar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse er veldig gode laptopper. Har en kamerat som akkurat kjøpte en laptop til 15 tusen! den vat helt syk, men de har sine problemer. De har en tendens til å, ja, bli noe varme? Ettersom det er sagt, så har vi funnet ut at, om du ønsker en gaming PC, går for stasjonær! Til den prisen du bruker på en laptop, kan du få nesten trippel så god stasjonær, GAMING PC.

Er det så at du ønsker en laptop, så gjør det, og disse er begge veldig gode. Den jeg mener er best av disse to er MPX sin ASUS. Prosessoren er noe dårligere enn EXPERT sin, men det er smak og behag. MPX er etter min mening det beste valget ettersom det er stor god HD skjerm, med et godt skjermkort fra ATI med god kritikk :)

Lykke til med kjøpet :thumbup:

Lenke til kommentar

MPX pc'n er nok den beste. Forskjellen på det to skjemkortene vil være merkbart stor i spill favør HD 5870, mens prossesorene vil gi liten forskjell. Hvorfor? Fordi det fleste spill bare utnytter to kjerner. Og viss det utnytter fire kjerner så vil den høye frekvensen til core i5 450m være god nok til at du ikke vil merke alt for mye.

Kort sagt vil ASUS G73JH yte bedre i alle spill selv om spillet utnytter fire kjerner siden forskjellen på skjermkortene er såpass stor. I tillegg er det større skjerm på G73JH og den koster mindre.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTS-360M.24058.0.html

http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870.23073.0.html

MEN, viss du skal bruke pcen til redigering så kan det være godt med fire kjerner. Usikker på hvor mye kraft Photoshop trenger, men tror nok at core i5 450m vil være mer enn god nok der. Det ville vært en annen sak om det var videoredigering det var snakk om.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

En ting som er verdt å nevne er at jeg kjøpte en G73JH for snart 2 uker siden. Stillegående og fungerte flott, bortsett fra at den krasjet på 100 forskjellige måter 24/7 på starcraft 2. Problemet lot seg ikke ordne, hadde ingenting med overoppheting å gjøre, og ingen kjenner seg igjen i problemet. Leverer den dermed tilbake(angrerett) og er på utkikk etter en annen.

Lenke til kommentar

En ting som er verdt å nevne er at jeg kjøpte en G73JH for snart 2 uker siden. Stillegående og fungerte flott, bortsett fra at den krasjet på 100 forskjellige måter 24/7 på starcraft 2. Problemet lot seg ikke ordne, hadde ingenting med overoppheting å gjøre, og ingen kjenner seg igjen i problemet. Leverer den dermed tilbake(angrerett) og er på utkikk etter en annen.

Høres ut som driverproblemer spør du meg.

Lenke til kommentar

Høres ut som driverproblemer spør du meg.

Jeg har de nyeste 10.8 driverne fra ati og alt som er av windows updates. Interessant nok, når jeg kjører SC2 og går inn på options står det at skjermkortet ikke er recognized. Men er 100% sikker på at jeg har de riktige driverne.

Endret av tt_rss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...