Gå til innhold

Kjøpe ny receiver.. Trenger jeg TrueHD/DTS-HD?

Anbefalte innlegg

Sikkert et dumt spørsmål for mange, men kjøper i disse dager min første receiver (har bare hatt disse hjemmekino pakkene tidligere)

Lurer på å kjøpe en Samsung HW-C500 5.1 receiver, men denne har ikke støtte for TrueHD eller DST-HD lyd.. er dette dumt? Er dette den nye standarden for lyd, da spesielt på blu-ray??

Takker og bukker for alle svar! Hilsen nybegynner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen?? :cry:

Skal kjøpe receiver en av dagen nå.. men er jo så mye å velge i, og mye å ta hensyn til.. sukk.. Finner liksom ikke receiver+bd spiller med både 3D OG HD lyd (TrueHD/DTS HD) til en overkommelig pris.. Hverfall ikke når reveiveren og spilleren skal matche sånn utseende messig :blush:

Lyst på dette, men da får jeg ikke HD lyd:

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hifi-komponenter/receiver/hjemmekinoreceiver/samsung-hw-c500/128366.4319/

http://www.pixmania.com/no/no/6806886/art/samsung/blu-ray-spiller-3d-bd-c59.html

Og dette, men da får jeg ikke 3D spiller:

http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hifi-komponenter/receiver/receiver-og-dvd/onkyo-tx-sr608bdv-bd507/138605.4954/

Eller kanskje noen har noen andre alternativer å komme med?! :w00t:

Lenke til kommentar

da tar du den blu-ray spilleren du fant der og denna onkyo tx sr 608

Takk for superraskt svar! hehe..

Har sett på den, og det er jo et knallkjøp.. men da vil jeg liksom ha en onkyo spiller også, det var dette med at det måtte passe sammen sånn utseende messig.. og onkyo har ikke 3d spillere :)

MEN nå har ikke jeg 3D TV/Projektor enda, og dette blir vel tidligst kjøpt inn neste år.. men tenkte jeg skulle være litt fremtidsrettet! :-)

Men trenger man HD-lyd? stor forskjell på dette og vanlig DTS/DD?

Lenke til kommentar

Trenger det vel ikke, men om du opplever stor forskjell på DD/DTS og HD-lyd kommer i stor grad an på høyttalerne du mater lyden i. Jeg hørte ikke forskjell på et rimelig satelitt+sub system, men på et løskomponentsystem til rundt 20.000kr var det merkbart. Noe upresist å sammenligne på det grunnlaget selvsagt, men det er tall som sier ca 10-dobling av bits i lydstrømmen så det er iallefall noe å trakte etter.

Endret av tevil
Lenke til kommentar

Trenger det vel ikke, men om du opplever stor forskjell på DD/DTS og HD-lyd kommer i stor grad an på høyttalerne du mater lyden i. Jeg hørte ikke forskjell på et rimelig satelitt+sub system, men på et løskomponentsystem til rundt 20.000kr var det merkbart. Noe upresist å sammenligne på det grunnlaget selvsagt, men det er tall som sier ca 10-dobling av bits i lydstrømmen så det er iallefall noe å trakte etter.

Og jeg som akkurat hadde bestemt meg for å gå for samsungen..! hehe..

Planen er å invistere i Andersson One høytalerene hos netonnet, begynne med front+sub for så å utvide med center og bakhøytalere i løpet av det neste mnd.. Ikke høytalere i 20000,- klassen dette, men betydlig bedre en mitt nåværende samsung hjemmekinosystem (HT-THX25) Så jeg er ikke godt vant, eller audiofil på noen måte, så det holder kanskje for meg dette? Blir min første hjemmekino av løskomponenter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...