Bleenda Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Heisann, installerte OpenSSH for Windows via Cygwin (kjører windows 7). Har Canal Digital, og det står en Dlink router av et eller annet slag bak modemet som tar seg av DHCP osv. Min datamaskin, er satt som DMZ på ip adressen 192.168.0.100, og har en statisk ip-adresse. Jeg kjører uTorrent webshell og dette kan jeg enkelt connecte eksternt, men med OpenSSH får jeg connetion timed out, når jeg prøver og connecte med PuttY via ekstern IP på port 22. Når jeg sitter lokalt på maskinen, så kan jeg connecte med PuttY via localhost (127.0.0.1). Virker jo som om det er noe med portene, men kan ikke forstå dette. Kan også være noe feil med Win7 oppsettet. For det var ganske kludrete, men når jeg kan connecte lokalt så skal vell alt fungere. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 uTorrent er vel ganske flink til å bruke uPnP til å åpne/portforwarde portene den trenger. Andre tjenester som skal gjennom en router må settes opp manuelt. Men siden maskinen er satt opp som DMZ så burde all trafikken sendes dit og portforwarding ikke være nødvendig. Kanskje vil brannmuren i Win7 er synderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå