RBW Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 MSI byr på det de mener er verdens beste spillbærbare med 3D-støtte. Les mer Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 "GX660 og GT660 skal være enhver spillers våte drøm..." MSI, ta dere en bolle! Asus N71 med GeForce 400M eller det beste av bærbart hittil: ASUS G73JH med ATI Mobility Radeon HD 5870. Med et så beskjedent skjermkort som 285M burde MSI roe ned hypen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 "GX660 og GT660 skal være enhver spillers våte drøm..." MSI, ta dere en bolle! Asus N71 med GeForce 400M eller det beste av bærbart hittil: ASUS G73JH med ATI Mobility Radeon HD 5870. Med et så beskjedent skjermkort som 285M burde MSI roe ned hypen! Beskjedent? 285M scorer høyere enn 5870 i blandt annet 3dmark06. Hadde det ikke vært for dx11, hadde 285M vært et klart valg, iallefall for min del. Mon tro om disse får samme problem som forrige modeller, som forsåvidt slet med varme, byggekvalitet og lagerstatus. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Enig med Stigtrix, 400-serien burde brukes. t Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) "GX660 og GT660 skal være enhver spillers våte drøm..." MSI, ta dere en bolle! Asus N71 med GeForce 400M eller det beste av bærbart hittil: ASUS G73JH med ATI Mobility Radeon HD 5870. Med et så beskjedent skjermkort som 285M burde MSI roe ned hypen! Beskjedent? 285M scorer høyere enn 5870 i blandt annet 3dmark06. Hadde det ikke vært for dx11, hadde 285M vært et klart valg, iallefall for min del. Mon tro om disse får samme problem som forrige modeller, som forsåvidt slet med varme, byggekvalitet og lagerstatus. Ifølge Notebookcheck har GTX 285 og HD 5870 omtrent like bra ytelse. HD 5870 har derimot mye lavere varmeutvikling, 50 Watt mot 75 Watt. GTX 480 yter bedre enn begge disse, men har et effektforbruk på hele 100 Watt, som er dobbelt så mye som HD 5870, men ytelsen er dårligere enn HD 5870 i crossfire. Så alt i alt er HD 5870 det beste alternativet for bærbare spill-PC-er. Når det er sagt er jeg enig i at ingen av disse maskinene virker spesiselt ekstreme. Jeg forstår det slik at de har skjermer som kan vise 3D, altså 120Hz, og de er de raskeste på markedet med denne teknologien. Sikkert fint nok det, men det er nok lenge til 3D-gaming blir vanlig, i alle fall på bærbare maskiner, siden det kreves mye kraft for å drive moderne spill med over 100 FPS. Endret 7. september 2010 av Dauemannen Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 "GX660 og GT660 skal være enhver spillers våte drøm..." MSI, ta dere en bolle! Asus N71 med GeForce 400M eller det beste av bærbart hittil: ASUS G73JH med ATI Mobility Radeon HD 5870. Med et så beskjedent skjermkort som 285M burde MSI roe ned hypen! Beskjedent? 285M scorer høyere enn 5870 i blandt annet 3dmark06. Hadde det ikke vært for dx11, hadde 285M vært et klart valg, iallefall for min del. Mon tro om disse får samme problem som forrige modeller, som forsåvidt slet med varme, byggekvalitet og lagerstatus. Les her du: http://www.guruht.com/2009/09/ati-hd-5870-vs-gtx-285-benchmarks.html Så mange tester kan ikke ta feil: 5870 er bedre enn 285M. Den vinner alle testene soleklart! Jeg liker selv nVIDIA bedre enn ATi, men jeg lyver ikke til meg selv for at jeg skal føle meg bedre xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 "GX660 og GT660 skal være enhver spillers våte drøm..." MSI, ta dere en bolle! Asus N71 med GeForce 400M eller det beste av bærbart hittil: ASUS G73JH med ATI Mobility Radeon HD 5870. Med et så beskjedent skjermkort som 285M burde MSI roe ned hypen! Beskjedent? 285M scorer høyere enn 5870 i blandt annet 3dmark06. Hadde det ikke vært for dx11, hadde 285M vært et klart valg, iallefall for min del. Mon tro om disse får samme problem som forrige modeller, som forsåvidt slet med varme, byggekvalitet og lagerstatus. Les her du: http://www.guruht.com/2009/09/ati-hd-5870-vs-gtx-285-benchmarks.html Så mange tester kan ikke ta feil: 5870 er bedre enn 285M. Den vinner alle testene soleklart! Jeg liker selv nVIDIA bedre enn ATi, men jeg lyver ikke til meg selv for at jeg skal føle meg bedre xD Ehm, hvordan kan du sammenligne stasjonære gpu med bærbar gpu? Nå dro jeg faktisk godt på smilebåndet. Poenget mitt er at GTX285m ikke er et beskjeden GPU bare fordi den er litt eldre. Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 "GX660 og GT660 skal være enhver spillers våte drøm..." MSI, ta dere en bolle! Asus N71 med GeForce 400M eller det beste av bærbart hittil: ASUS G73JH med ATI Mobility Radeon HD 5870. Med et så beskjedent skjermkort som 285M burde MSI roe ned hypen! Beskjedent? 285M scorer høyere enn 5870 i blandt annet 3dmark06. Hadde det ikke vært for dx11, hadde 285M vært et klart valg, iallefall for min del. Mon tro om disse får samme problem som forrige modeller, som forsåvidt slet med varme, byggekvalitet og lagerstatus. Les her du: http://www.guruht.com/2009/09/ati-hd-5870-vs-gtx-285-benchmarks.html Så mange tester kan ikke ta feil: 5870 er bedre enn 285M. Den vinner alle testene soleklart! Jeg liker selv nVIDIA bedre enn ATi, men jeg lyver ikke til meg selv for at jeg skal føle meg bedre xD Ehm, hvordan kan du sammenligne stasjonære gpu med bærbar gpu? Nå dro jeg faktisk godt på smilebåndet. Poenget mitt er at GTX285m ikke er et beskjeden GPU bare fordi den er litt eldre. Hehe! jeg var litt kjapp i svingene der ja Jeg søkte etter mobility- og m-serien, men fikk opp de stasjonære variantene i tillegg. Jeg blingsa og hoppa rett til konklusjonen for de stasjonære istedet for de bærbare. Jeg har uansett sett at ATi Mobility Radeon 5870 gjør det bedre enn nVIDIA 285M i mange tester. Jeg kan legge til en annen link da: http://www.tomshardware.com/reviews/avadirect-clevo-w860cu-mobility-radeon-hd-5870,2615-12.html (det var den jeg fant i faten, men Tom's Hardware pleier å være pålitelig). Poenget mitt er at det er helt feil av MSI å promotere gaming-PC-ene sine som noe gamere sikler etter når de kommer med eldre teknologi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hehe! jeg var litt kjapp i svingene der ja Jeg søkte etter mobility- og m-serien, men fikk opp de stasjonære variantene i tillegg. Jeg blingsa og hoppa rett til konklusjonen for de stasjonære istedet for de bærbare. Jeg har uansett sett at ATi Mobility Radeon 5870 gjør det bedre enn nVIDIA 285M i mange tester. Jeg kan legge til en annen link da: http://www.tomshardware.com/reviews/avadirect-clevo-w860cu-mobility-radeon-hd-5870,2615-12.html (det var den jeg fant i faten, men Tom's Hardware pleier å være pålitelig). Poenget mitt er at det er helt feil av MSI å promotere gaming-PC-ene sine som noe gamere sikler etter når de kommer med eldre teknologi I den testen scorer 5870 litt over 285m, hos notebookcheck er det omvendt (3dmark06). Det og sammenligne 2 bærbare gpuer mot hverandre har vist seg og være ganske håpløst i spill, ettersom det er så mye annet som spiller inn, chipset, cpu, minne osv osv. Kunne man bare ha byttet GPU i en bærbar uten og lodde seg i hell så kunne vi fått noen virkelig reele tall Lenke til kommentar
EspenBeh89 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Har vurdert å kjøpe en GX660, men har lurt litt på kvaliteten. Har hørt noen rykter om at der er mye som ryker raskt på de, men så er der andre som sier at MSI sine produkter varer i evigheter. Hva er mest vanlig? Har de uheldige bare vært uheldige eller har de heldige bare vært heldige? Det som ikke bør glemmes er jo 2xUSB 3.0 porter og forholdsvis bra pris 12 743kr(actit.no) med i7 720, 6Gb ram, og 1 Tera HDD. Dog 3,5kg er jo tungt for en 15,6"... Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Hehe! jeg var litt kjapp i svingene der ja Jeg søkte etter mobility- og m-serien, men fikk opp de stasjonære variantene i tillegg. Jeg blingsa og hoppa rett til konklusjonen for de stasjonære istedet for de bærbare. Jeg har uansett sett at ATi Mobility Radeon 5870 gjør det bedre enn nVIDIA 285M i mange tester. Jeg kan legge til en annen link da: http://www.tomshardw...-radeon-hd-5870,2615-12.html (det var den jeg fant i faten, men Tom's Hardware pleier å være pålitelig). Poenget mitt er at det er helt feil av MSI å promotere gaming-PC-ene sine som noe gamere sikler etter når de kommer med eldre teknologi I den testen scorer 5870 litt over 285m, hos notebookcheck er det omvendt (3dmark06). Det og sammenligne 2 bærbare gpuer mot hverandre har vist seg og være ganske håpløst i spill, ettersom det er så mye annet som spiller inn, chipset, cpu, minne osv osv. Kunne man bare ha byttet GPU i en bærbar uten og lodde seg i hell så kunne vi fått noen virkelig reele tall Det kan du få. Her. Nøyaktig samme maskin, Clevo W860CU - forskjellen er AMD MR HD 5870 vs. Nvidia GeForce GTX 285M skjermkort. Endret 7. september 2010 av thomit Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 pris ikke kjennt? denne har da vert på advance legne nå: http://advance.no/Item.aspx?id=4744173 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå