*F* Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Velvel, den siste måneden, eller kanskje to månedene har jeg begynt på treningstudio. Trenger 3 ganger i uka, mandag, onsdag og fredag, begynner med en oppvarming, 10 til 30 min sykkel eller løpemaskin på Hard+++ () Etter dette bruker jeg div muskeltreningsapparater, 9 forskjellige for forskjellige kropsdeler. (tar 3x12 på dem). Vel, for en måned siden veide jeg 69-70 kg, nå veier jeg 72-73. Så, er det muskler eller fett? Jeg har jo merket økt styrke etter jeg begynte å trene, men dog, blir jo sulten av å trene, så er jo mulig at jeg spiser mer uten at jeg har lagt noe serlig merke til det. Så hva tror dere? (gutt 20 år btw) Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Helt sikkert en fordelling på %80 fettfrimasse og %20 fett. Når jeg snakker om fettfrimasse så er det ikke kun muskler det dreier seg om - vann, glykogen, muskelfibre, beinmasse .. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Det bør jeg vel kunne godta. Drukket en del vann i det siste så kan jo ha noe med saken å gjøre, drikker 2-3 glass før mat sånn jeg ikke blir for sulten Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Med perfekt trening og kosthold klarer man kanskje å øke 2-3 kilo ren musklatur i året, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Med perfekt trening og kosthold klarer man kanskje å øke 2-3 kilo ren musklatur i året, bare så det er sagt. Vanlig å legge på seg litt mer enn det når du er ny til trening Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 greit nok, gikk opp de 2.5 (ca) kiloene, men ikke blitt noe merkbart feitere. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Når jeg begynte å trene for ca 10 mnd siden så veide jeg 67, nå veier jeg 75 :-D Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det bør jeg vel kunne godta. Drukket en del vann i det siste så kan jo ha noe med saken å gjøre, drikker 2-3 glass før mat sånn jeg ikke blir for sulten Hvis du vil opp i vekt, hvorfor drikker du så mye vann før maten? Det er vel bedre for vektoppgangen å fulle magen med mat, ikke vann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Med perfekt trening og kosthold klarer man kanskje å øke 2-3 kilo ren musklatur i året, bare så det er sagt. For totalt nybegynnere går det faktisk an å legge på seg opp til 10 kg muskelmasse (rent) i løpet av et år. Fra What is my genetic muscular potential? Year of Proper Training / Potential Rate of Muscle Gain per Year 1 20-25 pounds (2 pounds per month) 2 10-12 pounds (1 pound per month) 3 5-6 pounds (0.5 pound per month) 4+ 2-3 pounds (not worth calculating) Ca halvparten for kvinner. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Det bør jeg vel kunne godta. Drukket en del vann i det siste så kan jo ha noe med saken å gjøre, drikker 2-3 glass før mat sånn jeg ikke blir for sulten Hvis du vil opp i vekt, hvorfor drikker du så mye vann før maten? Det er vel bedre for vektoppgangen å fulle magen med mat, ikke vann. Jeg vil ikke opp i vekt, derfor Uansett, gammel tråd og jeg har fra start av treningen holdt meg stabilt på vekten så ikke noe å klage over Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Forrige jul veide jeg 65-67, naa veier jeg 80. Jeg trente vekter, spilte hockey og amerikansk fotball. Drakk masse vann, spiste masse. Merker at fettprosenten oekte litt, men blitt mye sterkere. Kommer sikkert an paa kostholdet hvordan du oeker mtp fett/muskler vil jeg tro Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Å skulle bli sterkere uten å gå opp i vekt blir vanskelig. Skal man bli sterkere må man øke muskelmassen, så vekten går opp uansett så lenge man legger på seg muskler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå