Gå til innhold

Begynt å trene, Opp i vekt :o

*F*

Anbefalte innlegg

Velvel, den siste måneden, eller kanskje to månedene har jeg begynt på treningstudio.

Trenger 3 ganger i uka, mandag, onsdag og fredag, begynner med en oppvarming, 10 til 30 min sykkel eller løpemaskin på Hard+++ (:p)

Etter dette bruker jeg div muskeltreningsapparater, 9 forskjellige for forskjellige kropsdeler. (tar 3x12 på dem).

Vel, for en måned siden veide jeg 69-70 kg, nå veier jeg 72-73.

Så, er det muskler eller fett?

Jeg har jo merket økt styrke etter jeg begynte å trene, men dog, blir jo sulten av å trene, så er jo mulig at jeg spiser mer uten at jeg har lagt noe serlig merke til det.

Så hva tror dere?

(gutt 20 år btw)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det bør jeg vel kunne godta.

Drukket en del vann i det siste så kan jo ha noe med saken å gjøre, drikker 2-3 glass før mat sånn jeg ikke blir for sulten :p

Hvis du vil opp i vekt, hvorfor drikker du så mye vann før maten? Det er vel bedre for vektoppgangen å fulle magen med mat, ikke vann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Med perfekt trening og kosthold klarer man kanskje å øke 2-3 kilo ren musklatur i året, bare så det er sagt.

For totalt nybegynnere går det faktisk an å legge på seg opp til 10 kg muskelmasse (rent) i løpet av et år.

Fra

What is my genetic muscular potential?

Year of Proper Training / Potential Rate of Muscle Gain per Year

1 20-25 pounds (2 pounds per month)

2 10-12 pounds (1 pound per month)

3 5-6 pounds (0.5 pound per month)

4+ 2-3 pounds (not worth calculating)

Ca halvparten for kvinner.

Lenke til kommentar

Det bør jeg vel kunne godta.

Drukket en del vann i det siste så kan jo ha noe med saken å gjøre, drikker 2-3 glass før mat sånn jeg ikke blir for sulten :p

Hvis du vil opp i vekt, hvorfor drikker du så mye vann før maten? Det er vel bedre for vektoppgangen å fulle magen med mat, ikke vann.

Jeg vil ikke opp i vekt, derfor :)

Uansett, gammel tråd og jeg har fra start av treningen holdt meg stabilt på vekten så ikke noe å klage over :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...