Gå til innhold

Fange edderkopp.. HJELP.

Celestica

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Norske" eddekopper er ikke farlige. Er man allergisk kan man få en reaksjon, men det er ellers som et vepsestikk. Edderkopper er heller ikke aggressive mot mennesker, og biter normalt ikke uten "grunn".

HJELP. Den her forresten fått navnet 'jøde' og jeg løper rundt å leker Hitler med hårspray.

Denne replikken er rapportert. Den er ufin i tema, men ikke rasistisk, og ikke ulovlig etter dagens rettspraksis. Om det burde være det er en annen diskusjon. Reaksjoner på dette tas på PM eller i tilbakemeldingskategorien, ikke her i tråden. Edit: Men selve replikken må dere gjerne kommentere, trådstarter har selv åpnet det sidesporet...

Geir :)

Lenke til kommentar

"Norske" eddekopper er ikke farlige. Er man allergisk kan man få en reaksjon, men det er ellers som et vepsestikk. Edderkopper er heller ikke aggressive mot mennesker, og biter normalt ikke uten "grunn".

HJELP. Den her forresten fått navnet 'jøde' og jeg løper rundt å leker Hitler med hårspray.

Denne replikken er rapportert. Den er ufin i tema, men ikke rasistisk, og ikke ulovlig etter dagens rettspraksis. Om det burde være det er en annen diskusjon. Reaksjoner på dette tas på PM eller i tilbakemeldingskategorien, ikke her i tråden. Edit: Men selve replikken må dere gjerne kommentere, trådstarter har selv åpnet det sidesporet...

Geir :)

så faktisk bare det humoristiske i uten at det betyr mere enn det ,det men men.. :)

Lenke til kommentar

Jeg burde aldri lest denne tråden!

Nå føler jeg små edderkoppbein krafse over beina mine ca. hvert andre minutt. Jeg har også en gammel trevegg på rommet som har mange sprekker. Sprekker jeg har sett edderkopper krype inn i. :cry:

Syns forresten jøde/hitler-kommentaren var storveis, det er jo ganske stor aksept for vitser om krigen nå, det begynner jo å bli noen år siden...

Lenke til kommentar

Jeg burde aldri lest denne tråden!

Nå føler jeg små edderkoppbein krafse over beina mine ca. hvert andre minutt. Jeg har også en gammel trevegg på rommet som har mange sprekker. Sprekker jeg har sett edderkopper krype inn i. :cry:

Syns forresten jøde/hitler-kommentaren var storveis, det er jo ganske stor aksept for vitser om krigen nå, det begynner jo å bli noen år siden...

det er normal med x antal tusen edderkopper i ethvert norsk hus til enhver tid, de liker seg i kjellere, treverk, vinduer, skuffer og skap, og andre plasser de får være ifred!, og slik liker de det, faktisk om du/dere har en vaskekjeller og ser disse silkegreiene som ser ut som et nett bare at det er en tunnel innover liksom så er det en helt vanlig norsk eddekopp som har laget rede og mest sannsynlig lagt flere hundre egg der..de stortrives og vi skal være glad for det, de fjerner alt vi ellers ikke vil ha av skadedyr, vi kan nevne i fleng, fluer, mygg, lus, lopper, larver, biller..lista er så lang at..så rejoice! :)

Lenke til kommentar

Hudrin:

Det er sant, de er jo egentlig ganske flinke disse edderkoppene.

Når jeg i tillegg har en katt som er ekkel nok til å spise edderkopper, er sirkelen sluttet. :cool:

ja har funnet ut at katta er passelig glad i fluer,veps, og edderkopper, ble litt bekymret ei stund for om katta skulle bli stukket og bli dårlig men det ser ut som hun takler det helt fint, inngår det i normal diet for dem?!..og etter det man kan lese om facts om mennesker og edderkopper så er det normalt at vi spiser og svelger et par stykker iløpet av ei natt eller en mnd :D lest om et par som har hatt en edderkopp i øret sitt et par år, uten at det ble nevneverdige problemer, de bare dør ut rett og slett,de er er overhodet ingen fare for oss i disse strøk..de bare tørket inn og dør ut om de skulle komme seg inn i en øregang f.eks..

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...