Gå til innhold

Spill starter ikke Asus N73 335m

dust123456

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en Asus N73 bærbar for ett par uker siden. Jeg innstallerer Mafia 2, jeg har jort allt rett, men når jeg starter så kommer bare fram et lite vindu der det står Mafia II, men så kommer det bort, og ingenting sjer, ingen feilmelding eller ikkeno. Det samme skjer når jeg starter Counter Strike 1.6. "Non-steam" verson, mange i klassen bruker samme instalasjons-fila og jeg gjør også allt rett her, men skjer det samme her også.. INGENING skjer når jeg starter spillet. Det kommer i prossesser i oppgavebehandling. Men så kommer det bort, ingen feilmelding eller noe.

Har prøvt mye:

Startet med intergrert grafikk

Started med Nvidia 335m grafikk

Windows XP kompitabilitesmodus, 640x480 oppløsning, 256 farger osv osv allt som går nedåver kompitabilitet når du trykker høger klikk.

Har reinstallert spillene osv mange ganger.

Andre spill som CS 1.6 på steam funker, og trackmania united, gta iv osv.

BTW: Noen som vet hvordan jeg får multimediaknappene på sida på denne pc`n til å virke med spotify osv?

Endret av dust123456
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er i samma båt -_- har N53JN med 335m. Er forbanna irritert av denne feilen. Har prøvd en rekke forkjellige drivere. Samme feil.

Problemet er GPUen, driveren og den optimus teknologien til Nvidia. Spillet starter ikke opp i Fullskjerm-modus. Det du må gjøre er å starte spillet i window-mode. har et løsning for Mafia2, det du gjør er at du går til: C:\Users\"ditt brukernavn"\AppData\Local\2K Games\Mafia II\Saves

Appdata er en skjult mappe, så høyereklikk og velg vis skjulte mapper eller noe.

inne i saves-mappen åpner du da filen som heter "videoconfig.cfg"

inne i denne filen står det masse tall, disse står får den oppløsningen som er satt.

minn skjermoppløsning er 1920by1080, og hos meg står det slikt: 0 0 1920 1080 1 0 0 1

Endre den 11 tallet, som er 1, til 0. Dette fjerner fullskjerm-modusen og spillet vil da starte.

Lenke til kommentar

Jeg trodde de hadde fiksa Optimus nå men så feil kan man altså ta.

Nok en grunn til å holde seg til AMD/ATI.

De har "-halv-veis-fikset-" problemet. Hadde nå ista et problem med The Witcher, den ble løst ved å gå i kontroll-panelet til nvidia og kreve at det blir bare brukt 335M til denne applikasjonen.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Det er vel over grensa til skandale at dette ikke er fikset. Enda værre er det at det ikke informeres om det slik at potensielle brukere/kjøpere kan kjøpe en plattform som har drivere som virker. :no:

ja, enig der. Hadde nok gått får en annen bærbar om jeg viste om dette problemet, bare for å slippe dette maset om å få det til å funke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...