head_hunter Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Jeg fikk min iphone for noen uker til bake. Siden da har jeg merket at selv om skjermen er super god er batteriet noe drit. Jeg ser att de fleste skryter det opp i skyene så det får meg til å lure på om det er noe gale med telefonen min. Siden jeg ikke har iphoner kan jeg ikke akuratt teste teorien min. Jeg bruker som oftest 90% av batteriet hver dag. Etter 3timer og 31min i bruk og 14 timer og 21min i vente modus så er det nede på 41% med ca halv lysstyrke. Er dette normalt? Det virker som om batteriet på min gamle iphone 2g er minst like bra viss ikke bedre Endret 6. september 2010 av head_hunter Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Du kan vel bare bytte batteri... :!: Bare tuller. Men vil tro det er normalt. At Apple skryter av produktene sine er ikke noe nytt 1 Lenke til kommentar
jic Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg fikk min iphone for noen uker til bake. Siden da har jeg merket at selv om skjermen er super god er batteriet noe drit. Jeg ser att de fleste skryter det opp i skyene så det får meg til å lure på om det er noe gale med telefonen min. Siden jeg ikke har iphoner kan jeg ikke akuratt teste teorien min. Jeg bruker som oftest 90% av batteriet hver dag. Etter 3timer og 31min i bruk og 14 timer og 21min i vente modus så er det nede på 41% med ca halv lysstyrke. Er dette normalt? Det virker som om batteriet på min gamle iphone 2g er minst like bra viss ikke bedre Pleier du slå av applikasjoner som kjøres i bakgrunn? Jeg har opplevd om jeg glemmer å lukke dem så sluker den batteri. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg fikk min iphone for noen uker til bake. Siden da har jeg merket at selv om skjermen er super god er batteriet noe drit. Jeg ser att de fleste skryter det opp i skyene så det får meg til å lure på om det er noe gale med telefonen min. Siden jeg ikke har iphoner kan jeg ikke akuratt teste teorien min. Jeg bruker som oftest 90% av batteriet hver dag. Etter 3timer og 31min i bruk og 14 timer og 21min i vente modus så er det nede på 41% med ca halv lysstyrke. Er dette normalt? Det virker som om batteriet på min gamle iphone 2g er minst like bra viss ikke bedre Pleier du slå av applikasjoner som kjøres i bakgrunn? Jeg har opplevd om jeg glemmer å lukke dem så sluker den batteri. Alle applikasjoner som kjøres i bakgrunnen blir ikke tildelt noen ressurser (så sant de ikke streamer lyd o.l), så det har ikke noe å si. Har du prøvd å tømme batteriet helt for så å lade det helt opp til 100%? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg fikk min iphone for noen uker til bake. Siden da har jeg merket at selv om skjermen er super god er batteriet noe drit. Jeg ser att de fleste skryter det opp i skyene så det får meg til å lure på om det er noe gale med telefonen min. Siden jeg ikke har iphoner kan jeg ikke akuratt teste teorien min. Jeg bruker som oftest 90% av batteriet hver dag. Etter 3timer og 31min i bruk og 14 timer og 21min i vente modus så er det nede på 41% med ca halv lysstyrke. Er dette normalt? Det virker som om batteriet på min gamle iphone 2g er minst like bra viss ikke bedre Pleier du slå av applikasjoner som kjøres i bakgrunn? Jeg har opplevd om jeg glemmer å lukke dem så sluker den batteri. Alle applikasjoner som kjøres i bakgrunnen blir ikke tildelt noen ressurser (så sant de ikke streamer lyd o.l), så det har ikke noe å si. Har du prøvd å tømme batteriet helt for så å lade det helt opp til 100%? Apple sier det, men er nødt til å være bullshit. Nå har jeg riktignok 3GS, men har jeg på apps i bakgrunnens så forsvinner strømmen mye fortere enn vanlig. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 kan ikke noen her inne som har iphone skjekke innstillinger-->generelt-->bruk og si hvor lenge de har brukt telefonen når dere har under 10% Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Bakgrunnsapplikasjoner kjører riktignok kun Apples syv standardtjenester, men det er mye som tyder på at det foreløbig finnes enkelte bugs i systemet; Skype har for eksempel et rykte på seg for å være et batterisluk. Du bør nok (dessverre) forvente å lade de fleste smarttelefoner daglig ved tung bruk, iPhone er ikke noe unntak her –- selv om batteritiden burde være bedre enn i forrige generasjon. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 MSN for eksempel greier jeg ikke å logge av med ios 4 XD Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Apple sier det, men er nødt til å være bullshit. Nå har jeg riktignok 3GS, men har jeg på apps i bakgrunnens så forsvinner strømmen mye fortere enn vanlig. Det er nok ikke bullshit. Det stemmer. Så fremt appen ikke bruker musikk, lokasjon eller VoIP i bakgrunnen så er hele prosessen satt i sleep. kan ikke noen her inne som har iphone skjekke innstillinger-->generelt-->bruk og si hvor lenge de har brukt telefonen når dere har under 10% Generelt sett holder min i 3 til 4 dager med vanlig bruk (WiFi, 3G, notifications og push er på hele tiden). Bakgrunnsapplikasjoner kjører riktignok kun Apples syv standardtjenester, men det er mye som tyder på at det foreløbig finnes enkelte bugs i systemet; Skype har for eksempel et rykte på seg for å være et batterisluk. Jepp, som en VoIP applikasjon så kjører Skype i bakgrunnen helt til du enten logger deg av Skype, eller dreper applikasjonen. MSN for eksempel greier jeg ikke å logge av med ios 4 XD Jeg bruker IM+ som MSN-klient, ingen problemer å logge seg av der... Lenke til kommentar
dTd Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hvordan logger jeg av Windows Live-appen? Forblir pålogget, selv med slettet app. Tror jeg fant en løsning på det: For those of you looking for a logout button, click on your own picture in your profile, click on Available and there you will see the logout. I don't know if there is a quicker way though. http://itunes.apple.com/us/app/windows-live-messenger/id376196406?mt=8# ang batteriet vet jeg ikke helt. Men kan si deg at mitt batteri er på 74% nå. I bruk : 2t 46 min ventemodus: 12 t 3 min samtaletid: 17 min WiFi har vært på hele dagen. Skrevet en del sms er, surfet litt, hørt på et par sanger på tlf og sjekket mailen par-3 ganger. lysstyrken er på noe over halvveis om jeg husker riktig. Jo så har jeg også sett på film i par min for å sjekke kvaliteten på noe jeg la over tidligerei dag Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Du har ikke apps i bakgrunnen med mindre de aktivt benytter noen av APIene som Apple har laget. (Lyd, nedlasting, GPS etc.) Andre applikasjoner som ligger i lista er ganske enkelt en "sist kjørte". Jeg har rundt 50 % igjen av batteriet nå med ca. 3 timers aktiv og 22 timer siden siste lading. -KJ Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg fikk min iphone for noen uker til bake. Siden da har jeg merket at selv om skjermen er super god er batteriet noe drit. Jeg ser att de fleste skryter det opp i skyene så det får meg til å lure på om det er noe gale med telefonen min. Siden jeg ikke har iphoner kan jeg ikke akuratt teste teorien min. Jeg bruker som oftest 90% av batteriet hver dag. Etter 3timer og 31min i bruk og 14 timer og 21min i vente modus så er det nede på 41% med ca halv lysstyrke. Er dette normalt? Det virker som om batteriet på min gamle iphone 2g er minst like bra viss ikke bedre Bare sånn for å komme med status på min iPhone 4; så bruker jeg den mye hver dag med full eller sterk lysstyrke, jeg har også på push varsling på mail som oppdateres hvert 30. minutt. I tillegg til det har jeg dataroaming, så jeg vil påsta at jeg bruker min ganske mye Jeg slipper å lade den hver dag, men batteriet synker jo en del. Det kommer helt ann på hva jeg skal neste dag, hvis jeg skal jobbe pleier jeg å lade den pga at jeg bruker den mye til musikk fram og tilbake fra jobb. Så det problemet ditt høres litt spesielt ut. Du kan alltids prøve å gjennopprette fabrikkinstillinger og installere nyeste oppdatering Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Skru av stedstjenester og roaming, ble som natt og dag på mitt batteri. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Det virker som jeg har enten et dårlig batteri eller spiser msn opp mye størm etter som jeg ikke bruker den så veldig mye men må fortsatt lade hver dag. Hvor kan jeg sende den inn? jeg kjøpte den hos netcom på dies nettsider? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Prøvd å kutte ut msn et par dager for å se hva som skjer med batteritiden? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Noe merkelig er det med din tlf ihvertfall. Nå har jeg 21 % igjen: i bruk: 6 t 17 min Ventemodus 1 dag 5 t Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Prøvd å kutte ut msn et par dager for å se hva som skjer med batteritiden? ja jeg skal prøve det Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Bruker du MSN over WiFi eller 3G? Kan ha noe med det å gjøre, men tviler uansett Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Tingen med msn var jo at jeg ikke kunne logge av så den gikk hele dagen i bakgrunnen. Midt i en skole time kunne jeg bli nudget f.eks. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Skru av notifications da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå