Gå til innhold

GPU overheat > Laptop.

Akolo

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har et lite problem : p eller ganske stor egentlig.

Hatt en laptop i 2-3 år nå, er ikke helt sikker hvor lenge, men anyways:

Problemet har seg slik at, GPU'n min når rundt 90 - 100 grader og pc'en skrur seg av. Rett og slett overheat.

Når jeg bare holder meg i windows, internett (opera), mapper eller w/e på pc'en, er GPU'n på ca 73 - 75 grader. Men så snart jeg beveger meg in til et spill (world of warcarft som oftest) når GPU'n 90 - 105 grader og pc'en skrur seg rett og slett av : ( Ikke med en gang, men etter en 10 - 20 min.

Også er jeg litt redd at det kan hende det skjedde noe på "motherboardet" eller med GPU'n når jeg slo pc'en her om dagen :p vet det er dumt, men blir man sur så blir man sur : p men tviler på at det har noe med det å gjøre? Det var etter detta alt begynte å skje.

Det har vært sånn før også skjønner dere/du, et år sia, men da kjøpte jeg sånne vifter til å ha under pc'en, (bilde her) http://www.clasohlson.no/Archive/Images/Products/Lo/382341_X_2009-03-09_123353_714.jpg da gikk det greit, GPU'n holdt seg rundt ca 70 - 80 grader mens jeg spilte.

Har sjekket litt rundt her og der på nettet og fant ut at jeg burde støvsuge laptopen og viftene, så det gjorde jeg, selv om jeg faktisk tar godt være på laptopen min og støvsuger den annen hver uke osv, holder den ren og pen : p

Ikke minst, så har jeg fjernet batteriet, og "platen" eller hva enn dere kaller det, under pc'en så lufta fra viftene jeg har kjøpt (bilde ovenfor) kommer lettere til selve greiene på insiden av pc'en : )

Det burde egentlig være det, info om pc'en kommer under :

Windows Vista Home Basic

Service Pack 2.

Klassifisering : 3.4 Windows - opplevelsesindeks

Prossesor: Intel® Core2 Duo CPU T5250 @ 1.50GHz

Minne (RAM): 2, 00 GB.

Systemtype: 32 - biters operativsystem.

Skjermadaptere/Skjermkort vel o.0 : NVIDIA GeForce 8400M G

Hardisk: 141 GB.

Mangler det noe mer, spørr : )

Og TUSEN hjertelig takk for all hjelp : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kølepastaen er et tyktflytende stoff som transporterer varmen fra kjernen på skjermkortet og opp i kjøleribba og derfra til utløpet av laptopen, der vifta blåser ut. Denne pastaen tørker ut etter hvert, og da kan det være lurt å bytte. Spesielt om det ikke er støv som skaper temperaturproblemer.

Søk litt på google =)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Kølepastaen er et tyktflytende stoff som transporterer varmen fra kjernen på skjermkortet og opp i kjøleribba og derfra til utløpet av laptopen, der vifta blåser ut. Denne pastaen tørker ut etter hvert, og da kan det være lurt å bytte. Spesielt om det ikke er støv som skaper temperaturproblemer.

Søk litt på google =)

Jøss : p I c : ) åpne pc'en igjen da : )

Tusen hjertelig for all svar : )

Lenke til kommentar

Ville bare takke : )

Problemet er fikset, jeg har sånne "jern stenger" som går over prossesoren > GPU og rammen, som kjøler ned alt sammen. Under der så var det sånne små "plastikk" putter lå limt til under de jern stengene og over GPU Osv, bytta bare den plastikken over GPU'n med den over prossesoren : ) så fiksa det seg, varmen gikk NED right away : )

Litt vanskelig å forklare, men kan poste bilde hvis dere er interesserte : p

Tusen hjertelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...