Gå til innhold

Ny pc AMD/INTEL

Intel eller amd  

23 stemmer

1. 1. Hvordan oppsett? (se under)

• Intel
      15
    • AMD
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

adamlop finner jo bench passer for han :D

Intel og AMD er ca like på fleste spill, Men kommer hva gfx velger.

Ikke post bench av 800x600 oppløsning ingen så spille med det lengre.

Her kan du se at GFX var så dålig til 1680x1050 og 1920x1080, darfor det kommer likne

Se på i5-750 vs i7-980x

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

1090T er en strålende god CPU.

Her kan dere se litt forskjeller

Mpeg2 to H.264 10%

VOB to MP4 22%

MP2 to MP4 22%

Photoshop -2%

3D modelling 7%

Compression -10%

Crysis -4%

Idle Power 34%

Load Power -17%

+xx% er hvor mye bedre 1090T er enn i7 930, og -xx% hvor mye dårligere den yter.

Vær obs på at i dagens marked ville man vel gå for en i7 950 så tallene blir litt jevnet ut.

Forøvrig har jeg min 930 klokket til 4ghz, og en venn har sin 1090T på 4,1Ghz. Min scorer langt bedre i 3dmarkvantage.

Poenget er at du vil bli veldig fornøyd uansett hvilke d velger av de, og mest sansynlig merker du ikke forskjell

Lenke til kommentar

Her kan du se at GFX var så dålig til 1680x1050 og 1920x1080, darfor det kommer likne

Grunnen til at de kommer likt er vel heller at GFX faktisk er såpass bra at det avlaster CPU mer enn et dårlig skjermkort ville gjort.(?)

AMD og Intel er ganske like i spillytelse.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Prisforskjellen er jo +800,- for Intel? Nå vil ikke forskjellen merkes i praksis, men Intel er jo litt raskere på enkelte ting. Man får det man betaler for på begge ovennevnte, men man får mer om betaler mindre.

Om muligheten for noen fps ekstra er verdt prisen er en smak sak, men det slutter aldri å forundre meg at folk er villige til å betale så mye for så lite :)

Lenke til kommentar

Du trenger ikke 6 GB RAM for gaming. Også velge en laser mus for gaming, noe som Razer Deathadder eller Logitech G9x. Hvis du ønsker å spare enda mer penger, velg Cooler Master 212 Plus i stedet - det gir veldig god kjøling.

Generelt, hvis du vil spare mer penger - gå for AMD bygge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...