Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Morsmåls Eksamen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt spansk i tre år fra 8-10. Klasse.. i VG1 byttet jeg over Tysk og har nå Tysk på VG2. Det jeg lurer på er om jeg kan ta morsmål eksamen istedenfor tysk? Og hvordan dette vil fungere.. Må jeg ta en eksamen eller VG1 eksamen først også VG2 eksamen? må jeg også eksamen i VG3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan komme opp i muntlig eller skriftlig tysk. Norsk hovedmål skal du opp i på vg3. DU må ikke opp i tysk eksamen, kommer ann på hva du blir trekt opp i på vg2, men som sagt, du kommer opp i norsk hovedmål på vg3!

Forøvrig så har du en lite beskrivende emnetittel og bryter i tillegg tre ords regelen.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Beklager..

Men det jeg lurer på er om jeg kan gå opp i morsmål eksamen iår og slippe tysk. Det jeg har hørt er at jeg må melde meg opp på privatist også får jeg ta morsmål eksamen, men jeg kan kun gjøre det i høsten. Hvordan fungere det?

Mitt morsmål er ikke norsk, men urdu.

Lenke til kommentar

Flere jeg gikk på skolen med når jeg gikk på vgs tok eksamen i morsmål, som f.eks urdu. Noen tok den førsteåret, mens andre tok den andre- eller tredjeåret. Jeg mener det er fullt mulig å ta eksamen i morsmål, og deretter slippe å ha tysk. Om det er for sent er en annen sak.

Ta kontakt med rådgiver på skolen, og jeg er sikker på h*n kan hjelpe deg :)

Edit: Leif

Endret av Minamo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...