Lami Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Hei Noen som kan gjøre meg en tjeneste? Trenger hjelp med å få de mørkeblå stedene på kartet litt større, og navn på de mørkeblå stedene (hva stedet/landet heter). Dette skal printes ut i A2 ark, så det må være god oppløsning på bildet. Bildet kan dere laste ned HER. Håper dere kan hjelpe meg! Er litt nub i Photoshop og slike bilderedigerings-programmer så.. Bildet skal printes ut på et A2 ark (2x større enn A4 ark) så gjerne gjør hele bildet litt større i samme slengen! Hadde også vært kjekt om noen her faktisk kan prøve, om dem sier ifra. Litt kjekt å vite om noen gidder eller om jeg må bruke resten av 6 timene på å fikse det selv;) Går det an å forstørre bildet UTEN å miste kvaliteten? Takk på forhånd! Endret 6. september 2010 av Lami Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Dobbelt størrelse av A4 er A3, ikke A2. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Å forstørre et bilde og lage mer informasjon enn det som er i bildet er mulig på film - ikke i virkeligheten. Bildet ditt er i litt vel lav oppløsning. Finn et annet kart og fyll inn selv. Her er samme bilde - i png. Navn på landene får du finne selv - det er dine lekser. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Fikset det selv. Det var IKKE lekse. Nå får du slutte. Hvorfor skal det være lekse? Læreren spurte meg om å fikse det da jeg har mest peiling når det gjelder data i klassen, da klassen skulle bruke det som et spillebrett. Så dette var IKKE lekse. Lenke til kommentar
knutmora Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Læreren spurte deg om å fikse, ikke oss. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Fikset det selv. Det var IKKE lekse. Nå får du slutte. Hvorfor skal det være lekse? Læreren spurte meg om å fikse det da jeg har mest peiling når det gjelder data i klassen, da klassen skulle bruke det som et spillebrett. Så dette var IKKE lekse. Hvorfor så agresiv? Du er bedt om å gjøre en oppgave av din lærer. Samtidig er bildet alt for lite til å forstørre til A2 (som er dobbelt av A3 som er dobbelt av A4). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå