Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Portugal (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Defansivt er det en strålende kamp ja, men offansivt får vi jo ikke til en dritt. Mulig jeg sier feil når jeg sier det er en middels kamp, for vi får et kjemperesultat. Men jeg offansivt synes jeg vi ikke får til noe til. Og som jeg sa, man trenger ikke å være et geni for å sette alle man i forsvar å satse på kontringer. Men han skal ha for resultatet og det defansive spillet, men ikke mye mer fra min bok.

Lenke til kommentar

Nei, det blir vel snarere en fordel tror jeg. Vi får de poengene mener jeg...

 

Edit: Eller får vi 3 poeng? Ble usikker nå, litt dumt system uansett.

Gruppene med et ekstra lag krysser vel bort kampene mot det dårligste laget i gruppa, det var i hvert fall slik i VM-kvaliken. La oss si at Norge kommer på andre plass med 14p. Nederland vinner sin gruppe, mens Sverige blir nr. to med 18p. Sverige slo San Marino (dårligste laget i gruppa) begge gangene, og siden man skulle stryke kampene mot det dårligste laget, vil Sverige stå igjen med 12p. Dermed vil Norge være foran i kampen om beste toer.

 

Ulempen med å ha ett ekstra lag i gruppa, er at man da vil få to ekstra kamper der man kan tape poeng.

Lenke til kommentar

Defansivt er det en strålende kamp ja, men offansivt får vi jo ikke til en dritt. Mulig jeg sier feil når jeg sier det er en middels kamp, for vi får et kjemperesultat. Men jeg offansivt synes jeg vi ikke får til noe til.

Selvsagt er det ikke noen fest-forestilling med ekstremt vakker fotball. Men vi må spille på det vi kan. Selv om vi spiller enkelt er det mye personlige feil som ødelegger det offensive. Vi har ikke så gode spillere offensivt, enkelt og greit.

 

 

Og som jeg sa, man trenger ikke å være et geni for å sette alle man i forsvar å satse på kontringer. Men han skal ha for resultatet og det defansive spillet, men ikke mye mer fra min bok.

Hvis det var så forbanna lett å organisere et bunnsolid forsvar så hadde flere gjort det. Drillo er ekstremt dyktig på defensiv organisering, og Norge er blitt et av de beste lagene i verden på det defensive. Å bli best på det offensive kan vi bare drite i. Det har vi ikke spillere til. Det er litt forskjell på Grindheim og Xavi.

Lenke til kommentar

Helt fantastisk Norge! :) Nå tar vi Spania i EM-finalen :D . Spania, Tyskland, Nederland. You name it :thumbup:

 

Hehe, ganske typisk. Med seier blir Norge geniforklart og skal helt til "finale" og det er ikke måte på.

 

Spillemessig var det ikke noe spesielt å skryte av. Irriterte meg gjennom store deler av kampen, hvor lett vi mister og roter bort ballen.

Seieren kom som følge av kraftanstrengelser. Illustrert og premiert med Carews kjempebyks. Som medførte ny skade og servering på sølvfat til Huseklepp.

 

Og Islands er et lag vi uansett normalt skal slå.

 

Om vi skal ha noe særlig å gjøre i et EM sluttspill, må nok spillet forbedres en god del. Det nivået vi har vist til nå holder ikke.

Lenke til kommentar

Gruppene med et ekstra lag krysser vel bort kampene mot det dårligste laget i gruppa, det var i hvert fall slik i VM-kvaliken. La oss si at Norge kommer på andre plass med 14p. Nederland vinner sin gruppe, mens Sverige blir nr. to med 18p. Sverige slo San Marino (dårligste laget i gruppa) begge gangene, og siden man skulle stryke kampene mot det dårligste laget, vil Sverige stå igjen med 12p. Dermed vil Norge være foran i kampen om beste toer.

 

Ulempen med å ha ett ekstra lag i gruppa, er at man da vil få to ekstra kamper der man kan tape poeng.

Det gir mer mening ja :)

 

edit:...

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Denne seieren betyr lite om vi taper to mot Danmark, en mot Kypros og en til Portugal. Så er ikke helt klar til å bestille billett enda. Virker litt typisk norsk å ikke få det siste poenget vi trenger for mesterskap.

Dette kan skje, men er temmelig usannsynlig. Blir nok flere uavgjort-siffre enn tap.

 

Norge er slettes ikke klar for EM. Men ligger godt at as we speak.

Lenke til kommentar

Han knullet Nani i dag hvertfall.

Tror nok noen har knullet deg i øyet, men hvis det å runddribble backen gang på gang er å bli knullet, så ja, da ble han pult. Nani var og er Portugals overlegent beste spiller, på landslaget er han lysår bedre enn Ronaldo. Synd for gutten at han spiller på et ellers så råttent lag. Syntes også at Quaresma var overraskende god i perioder, men i kjent Portugal stil har de kun gode kanter, mens resten av laget er dritt.

 

Det viktigste var å unngå skader, så jeg er happy.

 

Edit: Noe tull med siteringsfunksjonen.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Åja, så du vet med sikkerhet at det ikke var mr usynlig i førsteomgang (quaresma, som forøvrig ble bedre utover i kampen) som ville bytte side? Helt vanlig at slike kantryper skifter beite ila en match og spesielt om de fant ut at samen var et svakt punkt. Da er det naturlig å sette sin beste mann på jobben og det lille Portugal skapte kom fra guess who. Hverken Høgli eller Ruud var imponerende imo. Det var Demidov og Hangeland i fremre rekke som stod frem og gjorde jobben mot Almeida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...