Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Portugal (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, så du vet med sikkerhet at det ikke var mr usynlig i førsteomgang (quaresma, som forøvrig ble bedre utover i kampen) som ville bytte side? Helt vanlig at slike kantryper skifter beite ila en match og spesielt om de fant ut at samen var et svakt punkt. Da er det naturlig å sette sin beste mann på jobben og det lille Portugal skapte kom fra guess who. Hverken Høgli eller Ruud var imponerende imo. Det var Demidov og Hangeland i fremre rekke som stod frem og gjorde jobben mot Almeida.

I første omgang fungerte Høgli i samarbeid Huseklepp godt, flere gode taklinger. Imponerende var han nok ikke, når Nani var rettvendt så de ut som smågutter. Men med to mann i sikring så skal det mye til for at så mye skal skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Helt fantastisk Norge! :) Nå tar vi Spania i EM-finalen :D . Spania, Tyskland, Nederland. You name it :thumbup:

 

Hehe, ganske typisk. Med seier blir Norge geniforklart og skal helt til "finale" og det er ikke måte på.

 

Spillemessig var det ikke noe spesielt å skryte av. Irriterte meg gjennom store deler av kampen, hvor lett vi mister og roter bort ballen.

Seieren kom som følge av kraftanstrengelser. Illustrert og premiert med Carews kjempebyks. Som medførte ny skade og servering på sølvfat til Huseklepp.

 

Og Islands er et lag vi uansett normalt skal slå.

 

Om vi skal ha noe særlig å gjøre i et EM sluttspill, må nok spillet forbedres en god del. Det nivået vi har vist til nå holder ikke.

Veldig mange som har tro på EM-finale ja... Du er klar over at vi spilte mot Portugal, hva forvventet du av spill? Og når skal folk lære? Island er et land Norge normalt får trøbbel med. Hvorfor er ikke et nivå med en trener der vi har slått Tyskland, Frankrike, Portugal godkjent? Det holder i massevis for meg ihvertfall. Åge Hareide var en flau æra som heldigvis er over.

Lenke til kommentar

Mye mulig det. Synd med Demidov ja. Han var virkelig god i går.

 

Ellers:

 

Drillo og resten av det norske landslaget kan trolig belage seg på hyggelig lesning når FIFA offentliggjør sin neste rangeringsliste.

 

- Portugal var på 8. plass på FIFA-rankingen før denne kampen. Vi var på 22. Men etter seier mot Frankrike, Island og Portugal ser jeg virkelig frem til neste ranking. Jeg tenker vi nærmer oss topp-10, mener Drillo, som ikke deltok i spillernes jubelscener foran tilskuerne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gamst var norges beste offansivt, samtidig som han gjorde en god innsats defansivt.

Bull.

 

Utenom Grindheim så finner jeg ingen som gjorde mer offansivt på det norske laget. Så blant norges to beste var han offansivt.

 

Tror jeg rett og slett ikke er glad nok i Norge til å glede meg over seire når vi ikke spiller (etter min tanke) fin fotball. Klarer det til dels når Wolves spiller dritt og vinner, men ikke med Norge. Eventuelt er jeg for glad i Norge og ønsker så mye at vi skal spille fin offansiv fotball at jeg ikke klarer å glede meg når vi spiller kjedelig og defansivt(nok en gang etter min mening, merker de fleste er uenige med meg).

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

@Teipball: Det skrives offensivt. Å se så mange i disse dager skrive offansivt gjør meg dårlig. Når det er sagt, så er det å ikke holde med ditt eget landslag når du er fotballfan latterlig.

Enig i begge deler egentlig.

 

Jeg heier mest på Norge, men er og veldig fan av Nederland. Så lenge Norge er med i sluttspill heier jeg på dem.

Lenke til kommentar

så er det å ikke holde med ditt eget landslag når du er fotballfan latterlig.

 

Det er forsåvidt også latterlig om man ikke elsker kona si, men husk at følelser er som rabiesinfiserte hunder: ukontrollerbare.

 

Det det derimot sier noe om er den falmende patriotismen i kongeriket og et merkelig anglosaksisk virus som spredde seg over landet da NRK begynte å sende tippekampen hver lørdag.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Det forblir uforståelig for meg. Jeg er den første til å annerkjenne at fotballen i PL er av høyere kvalitet enn her, men skjønner ikke at folk kan få samme forhold til en klubb uten å være på stadion annenhver uke og se sine helter up close. Lokalpatriotismen er jo enormt viktig for en supporter. Eller burde i alle fall være det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...