syuk Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Lurte på hvor grensen går ved kondemnering? Feiltanket på bilen og skadene er estimert til 80.000, hvis bilen har en markedsvrdi på ca 200.000. Er det håp for at den kan bli kondemnert da? Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Nei, det tror jeg dessverre ikke, uten å ha spesiell interesse innenfor forsikringssaker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Neppe, er du ikke glad i bilen din eller noe, siden du håper på kondemnering? Det pleier å være motsatt Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hva mener du med feiltanking? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hva mener du med feiltanking? Han ga bilen mat som den ikke tålte, slik at den fikk velding vondt i magen sin. 1 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da høres dette veldig drastisk ut. Får biler på jobben hver uke som har fylt feil drivstoff. Suge opp fra tanken, blåse ren drivstoffrør og slanger, skifte drivstoffilter og fylle 10 liter av riktig drivstoff. Ferdig arbeid. Gjort på 1-2 timer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da høres dette veldig drastisk ut. Får biler på jobben hver uke som har fylt feil drivstoff. Suge opp fra tanken, blåse ren drivstoffrør og slanger, skifte drivstoffilter og fylle 10 liter av riktig drivstoff. Ferdig arbeid. Gjort på 1-2 timer. Nå kan det jo hende at han starta bilen, da blir det vel en smule verre? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Var en kar som gjorde dette på en ny Tiguan. 75 000,- Surt. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da høres dette veldig drastisk ut. Får biler på jobben hver uke som har fylt feil drivstoff. Suge opp fra tanken, blåse ren drivstoffrør og slanger, skifte drivstoffilter og fylle 10 liter av riktig drivstoff. Ferdig arbeid. Gjort på 1-2 timer. Nå kan det jo hende at han starta bilen, da blir det vel en smule verre? Jeg hadde seneste i dag en bil som hadde fylt bensin på dieselen sin og kjørt til bilen stoppet. Samme prosedyre som over. Et par kinninger på starteren og bilen går rent og fint. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jobber på bensinstasjon og dette er noe som vi opplever at folk gjør ukentlig. Det pleier ikke å være så dramatisk eller dyrt får jeg inntrykk av. Blåse reint slanger og bytte diverse småting så er man igang igjen. Bensin er jo et tynnere stoff enn diesel så det burdte ikke være vanskelig å blåse ut nok av det. Lenke til kommentar
K_H Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Been there, done that... Oppdaget det heldigvis under tanking... Hmm.. den dieselen her lukter jo bensin... Fikk pumpet ut bensinen, tappet dieselfilter og fylt på ny diesel. Ingen problem. Men det kan jo gå galt. At det skal ende med kondemnering er vel heller tvilsomt. Det er jo i værste fall en jobb som går ut på å bytte motoren. Er karrosseriet ellers i god stand så blir ikke bilen kondemnert. Endret 6. september 2010 av K_H Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Syns det er rart at de ikke gjorde sånn at påfyllingspistolene (fint ord, ikke sant?) til bensin og diesel ikke passer om hverandre. Burde vært idiotsikkert. Er vanskeligere å innføre dette nå. Endret 7. september 2010 av BaronSlask Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Dieselpistolen er vel større en bensinpistolen, så biler som har keyet påfylling for bensin med begrenset størrelse på hullet kan man vanskelig fylle diesel på. Motsatt er det verre, da man må ha en mekanisme som gjør at en mindre pistol ikke går inn, noe som finnes (Mondeo har vel noe slikt?), men er ikke vanlig. Endret 7. september 2010 av gxi Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Mener å ha hørt at hvis skadene overgår 1/3 av bilens markedsverdi vil denne bli kondemnert. Om det stemmer er en annen sak. Lenke til kommentar
L4ss3 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Om den ikke blir kondemnert hadde jeg tatt forsikringspengene og fått ordnet det selv! Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Lurte på hvor grensen går ved kondemnering? Feiltanket på bilen og skadene er estimert til 80.000, hvis bilen har en markedsvrdi på ca 200.000. Er det håp for at den kan bli kondemnert da? 80 000? Greit at det er dyrt altså, men 80 000 høres for mye ut. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Jeg hadde seneste i dag en bil som hadde fylt bensin på dieselen sin og kjørt til bilen stoppet. Samme prosedyre som over. Et par kinninger på starteren og bilen går rent og fint. Jeg jobber med VAG, og på pumpedyse motorene er det slik du sier, tapp av, fyll på og kjør, funker helt fint. men problemet er commonrail motorene, der kreves det att det skal byttes ut pumper og gud vet hva, vi har et skriv om dette fra vag på jobben ,husker ikke alt som måtte byttes, men det var en del komponenter. nå har det gudskjelov ikke skjedd enda att folk med CR har feilfylt, årsaken kan være att vi har satt på slik diesel-lokk på alle med commonrailmotorer på nybilklargjøringer. Så commonrail og feilfylling = DYRT Endret 8. september 2010 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå