chummern Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, Jeg bestilte Next2 (20 000kbit/1000kbit) fra Nextgentel 26.01.2009 når jeg bodde i Bergen. Fikk da en hastighet på 16 000kbit/1000kbit, noe jeg kunne leve med. Har nå flyttet til Oslo, og får bare levert 4132 kbps / 535 kbps. Snakket med en tekniker idag som sa at linjen kun var klarert for 1856/384. Teknikeren sa "Rent juridisk sett så klarer vi å levere produktet slik det ble bestilt i 2009, og vilkårene våre beskytter oss ganske bra når det er kunde som velger å gjøre endringer (slik en flytting er)". Hvordan er da mine rettighet for heving av tjenesten? Siden jeg ikke ønsker en så lav hastighet på bredbåndet. Har prøvd å lese litt i http://www.nextgentel.no/ressurser/vilkaar/vilkaar-privat-2010-03-01.pdf, men blir ikke noe særlig klokere av den grunn. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 og hva sier kundeservice til NGT når du forklarer dilemmaet til dem da? Lenke til kommentar
chummern Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) og hva sier kundeservice til NGT når du forklarer dilemmaet til dem da? At de kan skru ned farten min kostnadsfritt, noe jeg i utgangspunktet sa nei til. Slik at jeg betaler for det jeg faktisk får levert fra dem. Endret 6. september 2010 av chummern Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 så... 1. du flyttet. 2. på ny lokasjon klarer ikke NGT å levere samme hastighet som du hadde før. 3. NGT tilbyr å endre hastighet/betaling per måned til en pris som tilsvarer det du faktisk får og ikke det du før har hadde uten å fakturere for det. Nå ønsker du å heve avtalen. 1. Snakket du med NGT før du flyttet og fikk bekreftet at de kunne levere den hastigheten du hadde på den lokasjonen du flyttet til? 2. hva er det som hindrer deg bytte leverandør, har du bindingstid? 3. hva er det egentlig du vil oppnå, kan andre levere ønsket hastighet til din adresse? med mindre NGT har lovet deg din gamle hastighet på den nye plassen kan jeg ikke se at de har begått avtalebrudd iallefall. Lenke til kommentar
chummern Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 så... 1. du flyttet. 2. på ny lokasjon klarer ikke NGT å levere samme hastighet som du hadde før. 3. NGT tilbyr å endre hastighet/betaling per måned til en pris som tilsvarer det du faktisk får og ikke det du før har hadde uten å fakturere for det. Nå ønsker du å heve avtalen. 1. Snakket du med NGT før du flyttet og fikk bekreftet at de kunne levere den hastigheten du hadde på den lokasjonen du flyttet til? 2. hva er det som hindrer deg bytte leverandør, har du bindingstid? 3. hva er det egentlig du vil oppnå, kan andre levere ønsket hastighet til din adresse? med mindre NGT har lovet deg din gamle hastighet på den nye plassen kan jeg ikke se at de har begått avtalebrudd iallefall. 1. Snakket aldri med NGT før jeg flyttet ang. hastigheten. Meldte bare fra på nettsidene deres om flytting. Så fikk jeg senere en bekreftelse på flyttingen, og om at de trenge mer informasjon om leiligheten. Leilighetsnummer osv. Når de fikk dette gikk alt i orden og jeg fikk en beskjed om at alt var klart og datoen var bekreftet. 2. Har bindingstid til slutten av året. 3. Kan få levert internett fra kabeltvselskapet her. Her kan jeg få 25/2,5 til samme pris som jeg har 20/1 fra NGT. Usikker på om de leverer maksimal hastighet. Har ikke forhørt meg om det enda. Aller helst vil jeg jo si opp NGT avtalen min, for å så bestille fra CD Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 jeg kan ikke se at NGT har gjort noe galt her, hadde du derimot fått garanti om hastighet i ny leilighet så hadde du hatt hevingsgrunn spør du meg. tror du nok rett og slett må godta at det er slik vis du ikke kan kjøpe deg ut av avtalen e.l. hvis du er usikker på hastighete nCD leverer i blokka kan du jo prøve å spør noen av de andre som bor der kanskje de har CD og kan bekrefte hastighet for deg, eventuelt ringe CD å spøre dem. Lenke til kommentar
chummern Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 jeg kan ikke se at NGT har gjort noe galt her, hadde du derimot fått garanti om hastighet i ny leilighet så hadde du hatt hevingsgrunn spør du meg. tror du nok rett og slett må godta at det er slik vis du ikke kan kjøpe deg ut av avtalen e.l. hvis du er usikker på hastighete nCD leverer i blokka kan du jo prøve å spør noen av de andre som bor der kanskje de har CD og kan bekrefte hastighet for deg, eventuelt ringe CD å spøre dem. Mja, kanskje det. Føles bare litt feil når dem ikke nevnte noe om dette før jeg flyttet. Bare sier at alt er OK at de kan flytte linjen, men unnlater å si at linjen ikke klarert for mer enn 1856/384. Noe som ikke er bedre enn deres laveste alternativ. Er det urimelig av meg å kreve dette, eller er det bare jeg som er for gnien? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 det står da svart på hvit på hjemmesiden dems: Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde. så du kan jo prøve å kreve dette og være oppgitt og skuffet kunde på telefonen og se om du treffer en snill sjel på andre siden. men som sagt jeg kan iallefall ikke se at NGT har gjort noe galt her Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 det står da svart på hvit på hjemmesiden dems: Oppgitte hastigheter er maksimale nettohastigheter. Faktisk oppnådd hastighet avhenger av linjekvalitet og linjelengde. så du kan jo prøve å kreve dette og være oppgitt og skuffet kunde på telefonen og se om du treffer en snill sjel på andre siden. men som sagt jeg kan iallefall ikke se at NGT har gjort noe galt her Kanskje ikke.. rent juridisk. Men det er uansett slett kundeservice! Det at en fra support gjør alt for å holde på en kunde et par måneder til, det tror jeg er noe de taper på til slutt uansett. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kanskje ikke.. rent juridisk. Men det er uansett slett kundeservice! Det at en fra support gjør alt for å holde på en kunde et par måneder til, det tror jeg er noe de taper på til slutt uansett. beklager trodde jeg postet i Forbrukerrett ikke Forbrukerfølelser NGT har allerede tilbud TS å bare betale for den linja han faktisk får istedet for det han betaler nå. DET er noe som er et minimum av kundeservice og imøtekommelse, men att det er slett kundeservice å ikke heve avtalen kan jeg rett og slett ikke si meg enig i. 1 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Hei, du har rett på avslag i pris. Heving er det vel tvilsomt at du har krav på, så lenge de kan levere linje. Selv når jeg hadde uptime på max 5 minutter (datt ut av nettet 24/7), sa forbrukerrådet at det ikke er noen krav til "oppetid" eller "Linjekvalitet" som gjør at t.d. telenor må fikse kobbernettet sitt. De sa til meg at det eneste jeg kan gjøre, er å kreve avslag i pris hos leverandøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå