Gå til innhold

Raynox 6600 vs 5050

Anbefalte innlegg

De er jo begge wide angle til videokamera. Men hva er forskjellen? Hvilken burde jeg eventuelt kjøpe? Skal brukes på et panasonic HDC-Sd9 og skal brukes til å filme ting som skateboarding og twintip/snowboard. Vill også få den beste bildekvaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på eksempelbildene så det ikke ut som den ga særlig mye wide-angle. Gjør den det? Og siden mitt kamera har 37mm filter må jeg vell også invistere i en 52-37mm adapter ring. Vill det påvirke kvalitet/wide angleen på noe vis?

Lenke til kommentar

Stepup ring er det beste for og unngå for snever linse,større kjangs for å unngå vignettering.

Du tar en brennvidde for eks. 35mm og ganger med faktoren 0,55 eller 0.66 forskjellen blir 35x0.55 "5500" =19.25mm og på 6600 blir det 23.1mm brennvidde.

Ja. Det skjønte jeg jo jævlig mye av.

Men forstod jeg deg riktig er det lurt å kjøpe noe slikt http://cgi.ebay.com/37mm-52mm-37-52-mm-37-52-Step-Up-Filter-Ring-Adapter-/290463306149?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43a0f651a5

Lenke til kommentar

HD6600 gir ikke ekstrem vidvinkel, men den gir ett mye mer anvendelig brennviddeområde enn mitt HV20 har fra før av (43-430mm i 35mm-ekvivalent). Hvis det er videst mulig du er ute etter er nok 5050 eller kanskje til og med 0,3x-varianten ett bedre valg, men det vil gå på bekostning av bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid brukt raynox 3032 fisheye og en opteka x-grip (camera handle) og sirklet rundt personene jeg filmer og jeg har kunnet gå veldig nærme dem. Kan jeg fortsette med det? Jeg vill jo helst ikke kjøpe 5050 hvis jeg får dårligere bilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...