Gå til innhold

hvordan finne eieren av en sykkel?

lissy86

Anbefalte innlegg

jeg har funnet en sykkel verdi av 25 000 kr. søkte på falck sine sider og der stod det selvfølgelig sykkelen var savnet. Vil så gjerne levere sykkelen selv til eieren. Gjøre en god gjerning! Er det mulig?

Noen her som savner en merida HFS team 07 sykkel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å spore opp eieren via det? Hvis sykkelen er verdt 25.000(!) så er den sikkert forsikret.

Så vidt jeg veit må man kontakte falck. de gir ikke ut informasjon til eieren. men jegg vil snakke med eieren selv. stoler ikke på falcken

Lenke til kommentar

Hvis du ikke stoler på Falck får du ett problem da ja. Ser ikke hvorfor du ikke stoler på Falck da. Det du kan er jo å be Falck gi din informasjon til eieren av sykkelen, så kan han kontakte deg. Er det noen grunn til at du ikke stoler på Falck?

Er egentlig bedre å gå gjennom Falck eller forsikringsselskapet. Hvis sykkelen er forsikret har han trolig fått forsikringspremien og skal da ikke ha tilbake sykkelen. Sykkelen tilhører da i tilfelle forsikringsselskapet. Det er selvsagt ikke ditt problem, men hvis han har fått premien og så får tilbake og beholder sykkelen regnes det som forsikringssvindel.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke stoler på Falck får du ett problem da ja. Ser ikke hvorfor du ikke stoler på Falck da. Det du kan er jo å be Falck gi din informasjon til eieren av sykkelen, så kan han kontakte deg. Er det noen grunn til at du ikke stoler på Falck?

Er egentlig bedre å gå gjennom Falck eller forsikringsselskapet. Hvis sykkelen er forsikret har han trolig fått forsikringspremien og skal da ikke ha tilbake sykkelen. Sykkelen tilhører da i tilfelle forsikringsselskapet. Det er selvsagt ikke ditt problem, men hvis han har fått premien og så får tilbake og beholder sykkelen regnes det som forsikringssvindel.

tipper mr. jegvilbaregjøregodgjerning her vil presse ut litt finnerlønn

Lenke til kommentar

jeg har funnet en sykkel verdi av 25 000 kr. søkte på falck sine sider og der stod det selvfølgelig sykkelen var savnet. Vil så gjerne levere sykkelen selv til eieren. Gjøre en god gjerning! Er det mulig?

Noen her som savner en merida HFS team 07 sykkel?

Ville bare stikke innom denne tråden og si at dette er flott gjort av deg!

Lenke til kommentar

Tipper jeg også. Dessuten er jeg litt enig med TS; Hvis falck ikke finner eier etter 4 -5 minutter er det fort 10- 12 tusen ekstra inn på konto ved neste auksjon.

Hvis sykkelen er registrert hos Falck vet de hvem som eier den, og det skal være null problem å finne eieren. Tviler sterkt på at Falck kun sender den direkte på auksjon, forutsatt at de ikke har utbetalt noe til eieren.

Lenke til kommentar

tipper mr. jegvilbaregjøregodgjerning her vil presse ut litt finnerlønn

Nei det var ikke min intensjon i det hele tatt faktisk.

Lenke til kommentar

Har man kjøpt en så dyr sykkel har man også notert rammenummeret (100% sikkert siden den er etterlyst hos Falck). Legg ut en annonse hvor du gir en grov beskrivelse av sykkelen (uten rammenummer), og at eieren får sykkelen tilbake ved å bevise eierskap - hvis du ikke stoler på Falck, men hvorfor gjør du ikke det? Sykkelen tilfaller ikke Falck hvis de ikke klarer å spore opp eieren. Det du egentlig skal gjøre her er å gå til politiet. De hører med Falck, og eieren får ikke utlevert sykkelen uten å yte finnerlønn.

Hittegodslova (pansernynorsk, lykke til)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...