Gå til innhold

HTC Hero - Mest ustabile telefonen jeg har hatt noen sinne

banan2

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det andre enn meg som opplever HTC Hero som sinnsykt ustabil?

Kjørte tidligere Android 1.6, men gikk veldig tregt og telefonen hang seg støtt og stadig. Måtte ta ut batteriet for å starte den på nytt. Forsøkte da å installere VillianRom 12, med Android 2.1, noe som forsåvidt ikke har hjulpet en dritt.

Starter om telefonen (med å dra ut batteriet) minst en gang daglig, men også opp mot 5 ganger daglig. Dette er sinnsykt irriterende.

Spesielt er det HTC Sense som sliter, HTC Sense som plutselig avslutter, og vil starte på nytt, men ender opp i en evig loop med loading. Må ta ut batteriet....

Opplever dette ofte ved åpning av fotoalbum og filbehandlere, det er stadig da det henger.

Har forsøkt å flashe telefonen flere ganger og installert Android på nytt, og aldri blitt noe bedre.

Er ikke noe særlig fan av å installere masse apps, så har kun få apps, ingen Task Killer. Fortsatt ustabil som fy. Operativsystemet og telefonen i og for seg er veldig ålreit, når det funker. Men det gjør det altså ikke, noe som gjør at jeg syns dette er en av de dårligste telefonene jeg noen gang har hatt.

Er dette slik denne telefonen bare er, eller er det noe jeg gjør galt? Er det noen logger man kan se på?

Telefonen er roota, og kjører som sagt på VillianRom 12, men har også vært utrolig ustabil med 1.6 uten root.

EDIT

Ser nå ut til at det siste problemet mitt er grunnet noen bilder. Lagret disse bildene fra MMS i går (fra Handcent). Da blir disse bare automatisk lagret et sted, usikker på hvor, har ikke klart å finne de igjen noe sted.

Bildeviseren tror fortsatt at bildene finnes, noe de tydeligvis ikke gjør. Når dette skjer krasjer telefonen, og må ta ut batteriet for å få startet den på nytt. Skal se om jeg får løst dette på noen måte, må først få slettet bildene i bildeviseren og se om jeg får lagret de på nytt..

Endret av banan2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hmmm, høres ut som om du har gjort alt du kan for å få den til å bli ustabil. "Rooting er roten til alt ondt", som vi sier her i Rælingen. Alle mine 4 HTC'er + resten av de snart 120-130 mobilene jeg har hatt, har alle oppført seg eksemplarisk, HTC hero inkludert.

Lenke til kommentar

+1 til mia_tuk

Har hatt 3 htc mobiler og Rooting av Android er ikke noen grunn til å si at den skal bli ustabil.

Det som kan gjøre den ustabil ved rooting er om du installerer uoffisielle Roms som er i beta/testing fase, eller har pakker fra uoffisielle, eller andre mobiler. Dette gjør til at kompabiliteten er ikke helt på topp og bugs/lags forekommer. Jeg kjører seg et uoffisielt 2.2 ROM fra Villain. Som gjør at eg har mye mer muligheter til tweeking.

Om du innstalerer andres, folk fra andre land enn skandinavias coustom roms, må du også tenke på at den ikke er mest sannsynlig opptimalisert for den Radioen du bruker.

Radio:

The radio stack is responsible for the phone functionality of the device. This includes GPRS, GSM, UMTS, and GPS operations as well as camera functionality. The version you use depends on who your carrier is as users have reported versions working better on one carrier than the other. The wiki pages contain the latest versions available to download and install.

Så det har mer enn bare Rom'en å gjøre. Har du wipet Heroen din mellom flashing av nytt rom? ting som bør wipes:

1. Wipe data/factory reset

2. Wipe cache

3. Wipe Dalvik-cache

4. Wipe SD:ext partition

Frikish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...