Gå til innhold

hvordan skal jeg få nett via dette?

Labelle

Anbefalte innlegg

Hei. akkurat flytta inn på hybel og har nett forsåvidt.Jeg har en kabel som stikker ut av veggen som ser akkurat ut som en nettverkskabel. Det andre utstyret jeg fikk med var en boks med Scart, USB,Smart card, S-video, Ethernet og audio/video utgang. Ser ut som den kan brukes til både tv og nett.

Jeg prøvde og plugge den kabeln rett fra veggen i pcen men det gikk ikke. Med denne boksen fikk jeg et tastatur og en fjernkontroll som var til den. Var ingen nettverks utganger i boksen bortsett fra ETHERNET. var vel der den vegg kabeln skulle inn? må jeg skaffe trådløs nettverkskort til pcen nå?

Endret av Megalomania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fått en boks ... det var jo nyttig ;)

Du kan selvsagt satse på at noen kjenner igjen boksen ut fra beskrivelsen din. Men det vil nok være lurere å oppgi navnet. Prøv gjerne å google på navnet selv også for å finne ut mer om hva slags boks det er og hvordan den skal brukes.

Siden boksen bare har en nettverksinngang er det neppe en ruter. Det kan jo være en trådløs-ruter, men alle slike jeg har sett har også innganger for kablet lan. Jeg mistenker at det enten er en IP-TV-enhet eller en kombinert digitaltv-tuner og kabelmodem. I første tilfelle burde du fått nett når du koblet PC til kabelen fra veggen. I siste tilfelle bør du ha et antenne-uttak i veggen også.

Hvem fikk du boksen av? Sa de ingenting om hvordan den skal kobles opp? Sa de hvilken ISP som leverer nett på hybelen? Har du mulighet for å spørre dem?

Har boksen noen led-lamper? Hva heter de? Har du prøvd å koble til boksen på noe vis? Har du da fått lys i noen av status-lampene?

Lenke til kommentar

Hei. Er det ikke sånn AltiBOX du har fått da? Eller hva det kalles. Kanskje Fiber? Mulig det er feil altså, men det virka slik siden at du hadde fått tastatur og boks og Fjernkontroll. Da fikk du med Manual også tenker jeg som det står om hvordan det settes opp :)

Lykke til.

Hilsen. wil

Lenke til kommentar

Den boksen du har fått høres veldig ut som en tv-dekoder fra en altibox partner.

utleier har nok en hjemmesentral i huset sitt, fra denne går det en kabel med tvsignaler ned til din leilighet der du kan koble til dekoderen. Får å få internett må du mest sannsynlig koble deg til utleiers trådløse nettverk.

Lenke til kommentar

Den boksen du har fått høres veldig ut som en tv-dekoder fra en altibox partner.

utleier har nok en hjemmesentral i huset sitt, fra denne går det en kabel med tvsignaler ned til din leilighet der du kan koble til dekoderen. Får å få internett må du mest sannsynlig koble deg til utleiers trådløse nettverk.

Støtter dette, høyst sansynlig Altibox

Lenke til kommentar

Tommel opp for denne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...