Skribenten_ Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Nå er vi fult i gang med spill og bevegelses sensorer. Men egentelig så har jo det vært ute en ganske god stund nå, begynte jo med eyetoy for flere år siden. Men som jeg har sett etter alle disse årene, og nå sniktitt på fremtidige spill med denne bevegelses funksjonen, så hopper ikke jeg akkurat i været. Jeg som er en orntelig "gamer" og som tar spill og gaming litt særiøst, ønsker ikke å sitte forrand skjermen og klø en tiger på magen..eller male et bilde, og heller ikke å slå fluer med en fluesmekk. Jeg lurer på...hvor vil dette ende hen? folk har blitt så opptatt av hvordan man skal styre spillet, så det har gått utover selve spillet mener jeg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Ja det skal bli spennande å sjå om bevegelsessensorer gjer spela betre eller om det kun gir ein alternativ måte å spele på. Eit problem som alltid har eksistert når nokon prøver å gjere speleopplevelsen "bedre" er at du også gjer spelet vanskeligare. Som f.eks handkontroller som vibrerer, ja det gir ein ny dimensjon i spelet at du føler vibrasjonane av eksplosjoner og liknande, men det gjer det også vanskeligare å spele spelet sidan ein vibrerande kontroller er mykje vanskeligare å holde kontroll over en ein vanlig ikkje vibrerande kontroller. Det samme er det med kontrolleren til wii, ja det er festlig å late som du svinger ei golfkølle, men det hadde vært mykje lettare å berre å trykke på ein knapp. På grunn av dette må spela gjerast enklare for å kompansere på den litt klønete måten å styre på. Men utviklinga går ganske fort og alle desse forbetringane som dei lager blir meir og meir nøyaktige, spørsmålet er om nokon finner ein god måte å bruke teknologien på som gjer at spelaren helst vil bruke den alternative kontrolleren. I mine auger så er det fortsatt ingenting som slår den gode gammle Zapperen til Nintendo, ein fantastisk liten dings som gjorde at du kunne sikte direkte på skjermen og treffe det du sikta på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå