Vale Tudo Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Du må ha ein PS3break, eit USB-utviklingskort (Teensy o.l.), eller ein PSFreedom-kompatibel enhet (Texas TI-84+, diverse Android-telefonar og anna). Du kan ikkje bruke minnepennen aleine. Uff, alt det her ble gresk for meg. PS3 break dongle til 100kr blir det da! Lenke til kommentar
discostu Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Nå får man usbpinnene på dx også http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48234 Lenke til kommentar
Klingon Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Til trådforfatter: Har du fått MKII til å virke med hermes (v2) og funker led'sa hos deg? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Siste jeg leste var at V2 ikke fungerte. Jeg kjører psgroove_usbtinymkii_patched_v1.1, og LEDsa fungerer fint. Rødt først, og når den har loada så lyser den grønt. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Spørsmål: Hvordan kopierer man spillet fra ekstern harddisk over til harddisken på PS3-maskinen? Jeg bruker backupmanager på PS3, men jeg får kun mulighet til å spille av spillet når den eksterne harddisken er koblet til. (Ikke mulig å kopiere over, som det går ann å gjøre når jeg har et spill fysisk i maskinen) Noen tips til hvordan dette gjøres? Takk Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kva for Backup Manager brukar du? Open Manager skal ha støtte for dette (i siste versjon i alle fall). Har ikkje testa det sjølv, sidan eg ikkje brukar ekstern harddisk. Du kan jo gjere det på den vanskelege måten òg, start FTP-serveren på PS3, kopier spelet frå ekstern harddisk tilkobla PC til PS3 via FTP. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Prøvde heller ut noe som het: Flex Manager , og her kunne jeg kopiere rett fra Ekstern hdd til PS3 hdd. Men noen andre her som bruker Flex Manager? Noen som vet hvordan man legger over Cover-photos? (Som i eksempel bildet under) Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) * It installs just like Open Manager (in OMAN46756). * The covers (size: 348×400) are stored in: / dev_hdd0 / game / OMAN46756 / covers / BLESxxxx.PNG (it’s important that the extension is in capital letters). * If you have Open Manager installed, this overwrites it keeping your backed up games intact. Edit: Flex manager er et resultat av open manager. Edit2: Han som lager USBTiny MKII har lagt en ny rev. av brettet, Rev.2 Samme spesifikasjoner som forrige, men nå leveres det i en fin liten boks. 200,- Til trådforfatter: Har du fått MKII til å virke med hermes (v2) og funker led'sa hos deg? Hermes V3 http://www.ps3news.com/forums/ps3-guides-tutorials/psgroove-guide-usbtinymkii-programmer-112441-3.html Endret 14. oktober 2010 av Hille Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mye minne har den? Dvs, klarer den AsbestOS payloaden på ~64Kb? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mye minne har den? Dvs, klarer den AsbestOS payloaden på ~64Kb? http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?part_id=4097 Flash (Kbytes): 16 EEPROM (Bytes): 512 SRAM (Bytes): 512 Max I/O Pins: 22 Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 * It installs just like Open Manager (in OMAN46756). * The covers (size: 348×400) are stored in: / dev_hdd0 / game / OMAN46756 / covers / BLESxxxx.PNG (it’s important that the extension is in capital letters). * If you have Open Manager installed, this overwrites it keeping your backed up games intact. Edit: Flex manager er et resultat av open manager. Har egentlig ikke så peiling på akuratt det området, så det sa meg ikke så mye. Jeg har installert Flex Manager på PS3, og får den opp der. Men får ikke opp coverer, hvordan eller hvor overfører jeg cover-bilder? (Lager mappe? Installerer den hvor)? Takk Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) @Klingon, testa akkurat Hermes V3 og den fungerer utmerket. LEDsa fungerte også. @Sir-alex: For å overføre coverne må du sette opp FTP server på PS3en. Er PS3en koblet i hjemmenettet ditt, evt direktekoblet mot en PC? Edit: Av ren kjedsomhet så laga jeg mitt eget design på Flex Manager. Endret 14. oktober 2010 av Hille Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 @Klingon, testa akkurat Hermes V3 og den fungerer utmerket. LEDsa fungerte også. @Sir-alex: For å overføre coverne må du sette opp FTP server på PS3en. Er PS3en koblet i hjemmenettet ditt, evt direktekoblet mot en PC? Edit: Av ren kjedsomhet så laga jeg mitt eget design på Flex Manager. Min PS3 er ikke tilkoblet noe nettverk i det hele tatt. Overfører alt fra Ekstern hdd .(PC --> Ekstern HDD --> PS3) Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Da blir det hele litt verre, da du trenger tilgang til mappestrukturen på PS3en. Har du liggende en helt standard nettverkskabel? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Da blir det hele litt verre, da du trenger tilgang til mappestrukturen på PS3en. Har du liggende en helt standard nettverkskabel? Nettverkskabel har jeg liggende;) Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Koble kabelen mellom PS3 og PC. Sett en fast IP på PCen. Sett deretter fast IP på PS3, men med en verdi høyere. Her er mine innstillinger. PS3 har fått 1.1.1.3. Default gateway og subnet må være likt på begge. Når dette er gjort laster du ned Blackb0x FTP 1.2. Legg det på en minnepinne (FAT32) og installer på PS3. Deretter starter du Blacb0x FTP. Du skal da få opp en sort skjerm som viser at FTP serveren på Playstationen kjører. Ipadresse du satte på PS3en skal også dukke opp i rød skrift. Ikke lukk dette vinduet for da lukker du FTP tilgangen. Nå har du installert serveren, så nå må du installere clienten som du skal bruke for å se filene med. Last ned Filezilla Client og installer programmet. Start programmet og skriv inn FTP info i toppen. Du kan skrive inn hvilket som helst brukernavn. Passordet kan stå blankt. (som vist på bildet) Når du har skrevet inn all infoen så skal en del responser i grønn tekst som viser at mappelisting er fullført, og du skal få opp en mappeliste til høyre som også er illustrert på bildet. Når du har fått til dette så gir du et lite pip i tråden så kan jeg hjelpe deg derfra. Også veldig viktig å ikke slette/flytte filer og mapper når du er der inne. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mye minne har den? Dvs, klarer den AsbestOS payloaden på ~64Kb? http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?part_id=4097 Flash (Kbytes): 16 EEPROM (Bytes): 512 SRAM (Bytes): 512 Max I/O Pins: 22 Så det er samme specs som den dingsen? Det er den den er en clone av kanskje? Litt lite mao. Får satse på at pfreedom til htc dream holdes oppdatert med ulike payloads, men så litt kjekt ut med noe som var såpass enkelt å kompilere til selv. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 AT90USB162 er chippen som står på selve brettet. Så ved hjelp av LUFA firmware så emulerer den Atmel AVRISP-MkII. Selve kortet ble aldri laget for å kunne jailbreake PS3. Det er bare en av hundre ting man kan legge innpå. Står litt mer om chipen her http://tom-itx.dyndns.org:81/~webpage/boards/USBTiny_Mkii/USBTiny_Mkii_User_manual_index.php Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Neida, jeg vet den er laget for en del andre ting og, er derfor jeg syntes den så kjekk ut. Liker ikke helt disse dedikerte pirat-enhetene. Dobbeltmoral er dobbelt så bra som ingen moral, ikke sant? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Mekka enda et design til Cover Manageren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå