nebrewfoz Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Du kan ikke kopiere over filer fra Windows 7 DVD plate eller .iso filen nei, og tro du har en oppstartbar DVD/USB stick. Du må bruke et verktøy som er nevnt her i tråden som gjør DVD/USB/.iso filen oppstartbar. Før du har fått gjort det, så blir det ingen Windows 7 installasjon på deg, det er 100% sikkert. Så følg en av guidene som finnes der ute for å lage en oppstartbar USB stick. Mange guider forutsetter at man har en/et original Windows 7 DVD plate/.iso fil. Så har du ikke det, må du finne en guide som viser deg hvordan du lager en oppstartbar Windows 7 DVD/USB stick med en ulovlig kopi (uoriginal) Du er 100% sikker? Da hadde det vært moro å ha deg her nå. Brukte min originale W7HP OEM cd, puttet i cd-romen på ene pcen min. Har en 8gb kingston USB til 299,- i tilfelle du tror jeg har noe superfancy. Formaterte denne med ntfs da jeg veit at dette formatet støtter filer større en blablabla.. Kopierte over alle filene fra cden som vanlig, uten hokuspokus, ekstraprogrammer eller noe som helst. Har en eldre server jeg da skal installere W7 på, bare for å sjekke at jeg ikke sitter her og skriver svada. Den har et HK som heter Asus P5M2P-E/4L med en X3210 cpu og 2gb ddr2 ram. Dette er ikke akkurat nytt og jeg tviler på at asus har tilrettelagt for boot via usb for installering av OS. Merkelig nok virker dette fint som snus, og jeg kjører nå faktisk W7 på denne "gamle" og "utdaterte" maskinvaren, selv om du selvfølgelig påstår det motsatte. Tror jeg sitter på mirakelmaskiner som klarer å få til å installere W7 via USB uten masse programmer og annet. Så lenge du bruker en USB-pinne som er bootbar, så kan du fint gjøre det du beskriver. Enten har din 8-gig'er alltid vært det, eller du har glemt at du har gjort det, eller det har skjedd av seg selv på en eller annen indirekte måte. Hvorfor er ymse internettforum fulle av poster fra folk som har gjort det du foreslår og som ender opp med USB-pinner de ikke får bootet fra? Og hvorfor er løsningen alltid å "gjøre USB-pinnen bootbar"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå