Gå til innhold

Hjelp Med Installasjon Av Windows 7 Ultimate 64-bit

Anbefalte innlegg

Hei, har en Windows professional 32-bit OS, og tenkte å bytte til Win Ultimate 64-bit(IKKE SPØRR HVORFÅR, DU FÅR IKKE SVAR)

lurer på om er det mulig og installere det med en USB uten noe error, når jeg har dette hoverkortet:------ P7P55D LE MotherBoard!

Takk til de som hjelper :-)

Endret av erikboy95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du vil kunne installere den uten error.

lurer på om er det mulig og installere det med en USB uten noe error

Da hovedkortet og prosessoren er en 64 bits arkitektur så skal det ikke være noe problem å installere Windows 7 Ultimate 64 bit med en gyldig lisens. Du kan ikke oppgradere så du må formatere harddisken.

lurer på om er det mulig og installere det med en USB uten noe error

Lenke til kommentar

Da hovedkortet og prosessoren er en 64 bits arkitektur så skal det ikke være noe problem å installere Windows 7 Ultimate 64 bit med en gyldig lisens. Du kan ikke oppgradere så du må formatere harddisken.

Nå brukes ordet "formatere" i alle slags meninger, så jeg vet ikke hva eksakt du tenker på her, men det er faktisk slik at trådstarer kan ta maskinen sin med 32-bit OS, boote fra en install-USB, og installere 64-bit Win7. Ikke nødvendig å partisjonere, formatere, e.l.

Alle Windows-filene fra 32-bits OS'et blir flyttet over i en egen mappe (Windows.old?), just in case. Den kan slettes hvis man er sikker på at det ikke ligger noe man trenger der.

Lenke til kommentar

Jo.

1. Lag et ISO-image av installasjons-DVD'en.

2. Last ned Windows 7 USB/DVD Download Tool og installer det

3. Sett i en tom 4GB USB-pinne

4. Kjør Windows 7 USB/DVD Download Tool, velg riktig ISO-fil, velg riktig USB-drive

hvordan gjør jeg trinn 1. ?

Lenke til kommentar

hvorfor gjøre det så vanskelig for stakkarn da?

Du setter inn win7 ultimate 64-bit cden..

formater usbpinnen din så den er helt blank.

gå inn på min datamaskin, høyreklikk på cd-romen med win cden i

velg åpne

merk alle filer og mapper, høyreklikk på en av de og velg kopier.

gå inn på minnepennen din, høyreklikk og velg lim inn

når den er ferdig med det, slå av maskin, restart, trykk F8 under oppstart for å velge oppstartsmedie.

velg usb.

installer win 7 ultimate 64 bit

Lenke til kommentar

Fordi en USB-pinne (på samme måte som en CD/DVD) også må ha en bootsector dersom PC'en skal klare å boote fra den, og det kan jeg ikke se at din enkle metode fikser. (Men det er mulig det fungerer allikevel i enkelte tilfeller.)

Den første, manuelle metoden som ble skissert her tar seg av nettopp det med sine mange, tydeligvis vanskelige trinn.

Den andre, automatiserte metoden, gjør akkurat det punktet veldig enkelt for brukeren, men krever altså at man har et ISO-image av Windows-DVD'en. (Verktøyet ble laget for de som lastet ned en ISO-fil-versjon av Win7 og som enten trengte en fysisk DVD eller en USB-pinne for å få installert Win7.)

Lenke til kommentar

Fordi en USB-pinne (på samme måte som en CD/DVD) også må ha en bootsector dersom PC'en skal klare å boote fra den, og det kan jeg ikke se at din enkle metode fikser. (Men det er mulig det fungerer allikevel i enkelte tilfeller.)

Den første, manuelle metoden som ble skissert her tar seg av nettopp det med sine mange, tydeligvis vanskelige trinn.

Den andre, automatiserte metoden, gjør akkurat det punktet veldig enkelt for brukeren, men krever altså at man har et ISO-image av Windows-DVD'en. (Verktøyet ble laget for de som lastet ned en ISO-fil-versjon av Win7 og som enten trengte en fysisk DVD eller en USB-pinne for å få installert Win7.)

Du veit det at de fleste maskiner i dag støtter boot via USB? Og at de ikke akkurat er kresne på mediene?

Har prøvd denne metoden på mange bærbare og stasjonære uten å møte et eneste problem. Derfor jeg anbefaler han å prøve den før han utforsker de litt mer innvikla metodene du forklarte.

Lenke til kommentar

Du veit det at de fleste maskiner i dag støtter boot via USB? Og at de ikke akkurat er kresne på mediene?

Har prøvd denne metoden på mange bærbare og stasjonære uten å møte et eneste problem. Derfor jeg anbefaler han å prøve den før han utforsker de litt mer innvikla metodene du forklarte.

Det er mulig du har brukt en USB-pinne som allerede har vært klargjort for booting?

(A la prosessen med diskpart beskrevet i starten av tråden, eller med HP's USB Format Tool, e.l.)

Alle beskrivelser jeg har kommet over på nettet (som f.eks. denne har nevnt behovet for å gjøre USB-pinnen bootbar før man kan bruke den til å installere et OS.

Sagt på en annen måte; jeg har aldri kommet over en beskrivelse som sier at det bare er å kopiere over filene fra DVD til USB-pinne og så er man i mål.

Inntil i dag. Så det er grunnen til at jeg ikke nevnte "din" metode. Den er rett og slett ikke særlig kjent, etter det jeg kan se. (At jeg har prøvd metoden selv - uten hell - er sikkert også en medvirkende årsak.)

Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte brukt en USB-pinne som har vært klargjort på noen som helst måte. Kun plugget inn i en maskin, formatert den som vanlig uten noen spesielle valg, og så kopiert over filene. Noen hovedkort har til og med en fin funksjon som lar deg velge om USB-mediet skal emuleres som floppy, CD-ROM eller HDD, som gjør saken enda enklere.

Om du emulerer eller bruker "the real thing", floppyen/CD'en/HDD'en må være bootbar. Det er de i utgangspunktet ikke.

Det dukker stadig opp poster her av typen "jeg har kopiert over alle filene, men maskinen vil ikke boote fra CD/harddisk" (- floppy er det vel omtrent ingen som bruker lenger -), og felles for alle er at de har en CD/harddisk som av en eller annen grunn ikke er bootbar.

Jeg kan ikke bevise at du på noen som helst måte tar feil, jeg sier bare at metoden ikke har funket for meg og du du er den eneste jeg har hørt om som påstår at dette går an. (Da mine første spede USB-install-forsøk feilet, søkte jeg mer info på nettet, og det var der jeg kom over de metodene som ble nevnt øverst i tråden.)

Trådstarter står selvsagt fritt til å prøve selv.

Lenke til kommentar

Du kan ikke kopiere over filer fra Windows 7 DVD plate eller .iso filen nei, og tro du har en oppstartbar DVD/USB stick.

Du må bruke et verktøy som er nevnt her i tråden som gjør DVD/USB/.iso filen oppstartbar.

Før du har fått gjort det, så blir det ingen Windows 7 installasjon på deg, det er 100% sikkert. Så følg en av guidene som finnes der ute for å lage en oppstartbar USB stick.

Mange guider forutsetter at man har en/et original Windows 7 DVD plate/.iso fil. Så har du ikke det, må du finne en guide som viser deg hvordan du lager en oppstartbar Windows 7 DVD/USB stick med en ulovlig kopi (uoriginal)

Lenke til kommentar

Du setter inn win7 ultimate 64-bit cden..

formater usbpinnen din så den er helt blank.

gå inn på min datamaskin, høyreklikk på cd-romen med win cden i

velg åpne

merk alle filer og mapper, høyreklikk på en av de og velg kopier.

gå inn på minnepennen din, høyreklikk og velg lim inn

når den er ferdig med det, slå av maskin, restart, trykk F8 under oppstart for å velge oppstartsmedie.

velg usb.

installer win 7 ultimate 64 bit

tusen takk :-) du gjør det lett for stakkarn meg xD :D

Lenke til kommentar

Du kan ikke kopiere over filer fra Windows 7 DVD plate eller .iso filen nei, og tro du har en oppstartbar DVD/USB stick.

Du må bruke et verktøy som er nevnt her i tråden som gjør DVD/USB/.iso filen oppstartbar.

Før du har fått gjort det, så blir det ingen Windows 7 installasjon på deg, det er 100% sikkert. Så følg en av guidene som finnes der ute for å lage en oppstartbar USB stick.

Mange guider forutsetter at man har en/et original Windows 7 DVD plate/.iso fil. Så har du ikke det, må du finne en guide som viser deg hvordan du lager en oppstartbar Windows 7 DVD/USB stick med en ulovlig kopi (uoriginal)

Du er 100% sikker? Da hadde det vært moro å ha deg her nå. Brukte min originale W7HP OEM cd, puttet i cd-romen på ene pcen min. Har en 8gb kingston USB til 299,- i tilfelle du tror jeg har noe superfancy. Formaterte denne med ntfs da jeg veit at dette formatet støtter filer større en blablabla.. Kopierte over alle filene fra cden som vanlig, uten hokuspokus, ekstraprogrammer eller noe som helst. Har en eldre server jeg da skal installere W7 på, bare for å sjekke at jeg ikke sitter her og skriver svada. Den har et HK som heter Asus P5M2P-E/4L med en X3210 cpu og 2gb ddr2 ram. Dette er ikke akkurat nytt og jeg tviler på at asus har tilrettelagt for boot via usb for installering av OS. Merkelig nok virker dette fint som snus, og jeg kjører nå faktisk W7 på denne "gamle" og "utdaterte" maskinvaren, selv om du selvfølgelig påstår det motsatte. Tror jeg sitter på mirakelmaskiner som klarer å få til å installere W7 via USB uten masse programmer og annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...